Jak vylepšit hodnocení na Heuréce? - Digitální agentura - Next Vision
13. 9. 2015

Jak vylepšit hodnocení na Heuréce?

Není vaše hodnocení na Heuréce podle představ? Obecně mají lidé tendenci se podělit o zásadní momenty při své zákaznické zkušenosti. Často to jsou bohužel ty špatné. Zákazníci e-shopů jsou v České republice jedni z nejnáročnějších. Podívejme se, jak můžete vylepšit zákaznickou zkušenost a tím i hodnocení na Heuréce.

Jak Heureka počítá celkové hodnocení?

Heureka do svého hodnocení počítá údaje z automaticky odesílaných dotazníků. Tyto dotazníky chodí 10 dnů po objednávce a hodnocení se na Heuréce zobrazí jako od ověřeného zákazníka. Do celkového výsledku se nepočítají ostatní hodnocení vyplněné vstupem na stránku recenzí e-shopu.

Jen málo zákazníků (jednotky procent) vyplní textové hodnocení. Bez textového hodnocení se nezobrazí recenze na stránce e-shopu, ale pořád se započítává hodnocení Doporučuji / Nedoporučuji. Heuréka vypočítává získání certifikátu Ověřeno zákazníky na základě poměru Doporučení a Nedoporučení za poslední měsíce. Pro získání certifikátu je nutný poměr 10:1.

Jak předejít špatnému hodnocení?

Nevytvářejte nereálná očekávání. Zejména:

  1. Neuvádějte krátkou dodací lhůtu, kterou nejste schopni splnit.

  2. Pravidelně kontrolujte prodejní ceny.

  3. Nabídněte v objednávce možnost neposlat dotazník.

  4. Kontrolujte technické specifikace a fotografie produktů.

Jak vylepšit hodnocení?

Poskytovatelé nejpoužívanějších e-mailových schránek u nás, Seznam a Google, tento rok zavedli filtrování doručené pošty. Snaží se zamezit doručování spamu. Kvůli tomu bohužel dotazník Heuréky často zapadne do záložky Hromadné (Seznam) a Promo akce (Google). Snažte se upozornit zákazníka, kde dotazník najde.

  1. Informujte zákazníky o možnosti hodnotit v celé vaší e-mailové komunikaci. Poproste o hodnocení již v potvrzovacím e-mailu odeslané objednávky.

  2. Vložte letáček přímo do posílaného balíčku. Uveďte kdy a kde dotazník najdou.

  3. Několik dnů po objednání pošlete zákazníkovi děkovný e-mail. Po obdržení zboží má zákazník největší chuť se podělit o kladné dojmy. Upozorněte a poproste o vyplnění dotazníku.

  4. Informujte o nalezení dotazníku ve složce Hromadné již při objednávce v e-shopu.

  5. Motivujte zákazníka k vyplnění. Nabídněte za vyplnění slevu na další nákup. Jednak bude mít zákazník větší chuť vám dát kladné hodnocení a také bude větší šance na další objednávku.

  6. Informujte zákazníka, že pravidelně vybíráte z vyplněných dotazníků výherce. Odměňujte je dárkem.

  7. Pokud máte závažné podezření, že špatné hodnocení vyplnila konkurence, kontaktujte Heuréku. Připravte si důkaz. Například pošlete doklad o odeslání zásilky.

Čemu se vyvarovat?

Heuréka se snaží o férové hodnocení. Nechce, aby lidé vyplňovali podvodné hodnocení a manipulovali s výsledky.

  1. Nevyplňujte si sami hodnocení.

  2. Neposílejte dotazníky jen na určité zákazníky.

  3. Nepoptávejte falešné vyplňování hodnocení.

Heuréka sleduje nenadálé změny v preferencích. Jestliže jste měli rok polovinu hodnocení špatných, tak vám najednou samé dobré neuvěří. Sledují IP adresy, ze kterých byl dotazník vyplněn. Heuréka také sama provádí testovací objednávky a ověřuje si, že posíláte do systému všechny údaje.

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více

Graf

ČLÁNEK

E-commerce zažívá nový boom. Které segmenty pandemie nakopla?

Podíl e-commerce v České republice během posledních let roste poměrně stabilním tempem. Aktuálně internetové nákupy tvoří asi 11,5 % celkového maloobchodního obratu. Pandemie COVID-19 s sebou ale do společnosti přinesla změnu, kterou bychom si ještě před pár měsíci neuměli ani představit. A … Číst více