Obsah
Jak Heureka počítá celkové hodnocení?
Heureka do svého hodnocení počítá údaje z automaticky odesílaných dotazníků. Tyto dotazníky chodí 10 dnů po objednávce a hodnocení se na Heuréce zobrazí jako od ověřeného zákazníka. Do celkového výsledku se nepočítají ostatní hodnocení vyplněné vstupem na stránku recenzí e-shopu.
Jen málo zákazníků (jednotky procent) vyplní textové hodnocení. Bez textového hodnocení se nezobrazí recenze na stránce e-shopu, ale pořád se započítává hodnocení Doporučuji / Nedoporučuji. Heuréka vypočítává získání certifikátu Ověřeno zákazníky na základě poměru Doporučení a Nedoporučení za poslední měsíce. Pro získání certifikátu je nutný poměr 10:1.
Jak předejít špatnému hodnocení?
Nevytvářejte nereálná očekávání. Zejména:
-
Neuvádějte krátkou dodací lhůtu, kterou nejste schopni splnit.
-
Pravidelně kontrolujte prodejní ceny.
-
Nabídněte v objednávce možnost neposlat dotazník.
-
Kontrolujte technické specifikace a fotografie produktů.
Jak vylepšit hodnocení?
Poskytovatelé nejpoužívanějších e-mailových schránek u nás, Seznam a Google, tento rok zavedli filtrování doručené pošty. Snaží se zamezit doručování spamu. Kvůli tomu bohužel dotazník Heuréky často zapadne do záložky Hromadné (Seznam) a Promo akce (Google). Snažte se upozornit zákazníka, kde dotazník najde.
-
Informujte zákazníky o možnosti hodnotit v celé vaší e-mailové komunikaci. Poproste o hodnocení již v potvrzovacím e-mailu odeslané objednávky.
-
Vložte letáček přímo do posílaného balíčku. Uveďte kdy a kde dotazník najdou.
-
Několik dnů po objednání pošlete zákazníkovi děkovný e-mail. Po obdržení zboží má zákazník největší chuť se podělit o kladné dojmy. Upozorněte a poproste o vyplnění dotazníku.
-
Informujte o nalezení dotazníku ve složce Hromadné již při objednávce v e-shopu.
-
Motivujte zákazníka k vyplnění. Nabídněte za vyplnění slevu na další nákup. Jednak bude mít zákazník větší chuť vám dát kladné hodnocení a také bude větší šance na další objednávku.
-
Informujte zákazníka, že pravidelně vybíráte z vyplněných dotazníků výherce. Odměňujte je dárkem.
-
Pokud máte závažné podezření, že špatné hodnocení vyplnila konkurence, kontaktujte Heuréku. Připravte si důkaz. Například pošlete doklad o odeslání zásilky.
Čemu se vyvarovat?
Heuréka se snaží o férové hodnocení. Nechce, aby lidé vyplňovali podvodné hodnocení a manipulovali s výsledky.
-
Nevyplňujte si sami hodnocení.
-
Neposílejte dotazníky jen na určité zákazníky.
-
Nepoptávejte falešné vyplňování hodnocení.
Heuréka sleduje nenadálé změny v preferencích. Jestliže jste měli rok polovinu hodnocení špatných, tak vám najednou samé dobré neuvěří. Sledují IP adresy, ze kterých byl dotazník vyplněn. Heuréka také sama provádí testovací objednávky a ověřuje si, že posíláte do systému všechny údaje.