Jak vylepšit hodnocení na Heuréce? - Digitální agentura - Next Vision
13. 9. 2015

Jak vylepšit hodnocení na Heuréce?

Není vaše hodnocení na Heuréce podle představ? Obecně mají lidé tendenci se podělit o zásadní momenty při své zákaznické zkušenosti. Často to jsou bohužel ty špatné. Zákazníci e-shopů jsou v České republice jedni z nejnáročnějších. Podívejme se, jak můžete vylepšit zákaznickou zkušenost a tím i hodnocení na Heuréce.

Jak Heureka počítá celkové hodnocení?

Heureka do svého hodnocení počítá údaje z automaticky odesílaných dotazníků. Tyto dotazníky chodí 10 dnů po objednávce a hodnocení se na Heuréce zobrazí jako od ověřeného zákazníka. Do celkového výsledku se nepočítají ostatní hodnocení vyplněné vstupem na stránku recenzí e-shopu.

Jen málo zákazníků (jednotky procent) vyplní textové hodnocení. Bez textového hodnocení se nezobrazí recenze na stránce e-shopu, ale pořád se započítává hodnocení Doporučuji / Nedoporučuji. Heuréka vypočítává získání certifikátu Ověřeno zákazníky na základě poměru Doporučení a Nedoporučení za poslední měsíce. Pro získání certifikátu je nutný poměr 10:1.

Jak předejít špatnému hodnocení?

Nevytvářejte nereálná očekávání. Zejména:

  1. Neuvádějte krátkou dodací lhůtu, kterou nejste schopni splnit.

  2. Pravidelně kontrolujte prodejní ceny.

  3. Nabídněte v objednávce možnost neposlat dotazník.

  4. Kontrolujte technické specifikace a fotografie produktů.

Jak vylepšit hodnocení?

Poskytovatelé nejpoužívanějších e-mailových schránek u nás, Seznam a Google, tento rok zavedli filtrování doručené pošty. Snaží se zamezit doručování spamu. Kvůli tomu bohužel dotazník Heuréky často zapadne do záložky Hromadné (Seznam) a Promo akce (Google). Snažte se upozornit zákazníka, kde dotazník najde.

  1. Informujte zákazníky o možnosti hodnotit v celé vaší e-mailové komunikaci. Poproste o hodnocení již v potvrzovacím e-mailu odeslané objednávky.

  2. Vložte letáček přímo do posílaného balíčku. Uveďte kdy a kde dotazník najdou.

  3. Několik dnů po objednání pošlete zákazníkovi děkovný e-mail. Po obdržení zboží má zákazník největší chuť se podělit o kladné dojmy. Upozorněte a poproste o vyplnění dotazníku.

  4. Informujte o nalezení dotazníku ve složce Hromadné již při objednávce v e-shopu.

  5. Motivujte zákazníka k vyplnění. Nabídněte za vyplnění slevu na další nákup. Jednak bude mít zákazník větší chuť vám dát kladné hodnocení a také bude větší šance na další objednávku.

  6. Informujte zákazníka, že pravidelně vybíráte z vyplněných dotazníků výherce. Odměňujte je dárkem.

  7. Pokud máte závažné podezření, že špatné hodnocení vyplnila konkurence, kontaktujte Heuréku. Připravte si důkaz. Například pošlete doklad o odeslání zásilky.

Čemu se vyvarovat?

Heuréka se snaží o férové hodnocení. Nechce, aby lidé vyplňovali podvodné hodnocení a manipulovali s výsledky.

  1. Nevyplňujte si sami hodnocení.

  2. Neposílejte dotazníky jen na určité zákazníky.

  3. Nepoptávejte falešné vyplňování hodnocení.

Heuréka sleduje nenadálé změny v preferencích. Jestliže jste měli rok polovinu hodnocení špatných, tak vám najednou samé dobré neuvěří. Sledují IP adresy, ze kterých byl dotazník vyplněn. Heuréka také sama provádí testovací objednávky a ověřuje si, že posíláte do systému všechny údaje.

MÁTE DOTAZ ČI POPTÁVKU?

Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět

První telefonická konzultace je zcela zdarma









V ideálním světě bychom měli čas na spam. V něm ale nežijeme a tak vás spamovat nebudeme. Své údaje nám tak dáváte za účelem vyřízení poptávky a nic víc.




Přečtěte si i něco dalšího

Profit first finannční řízení

ČLÁNEK

Profit First: Naordinujte financím dietu

Kolikrát jste si vy – podnikatelé a majitelé firem vypláceli nižší mzdu než ostatním zaměstnancům ve vlastní firmě? Kolikrát jste si dokonce řekli, že pro zdraví firmy si raději vyplácet mzdu vůbec nebudete? Když se vás někdo zeptá, jaký máte … Číst více

Reklama na sociálních sítích

ČLÁNEK

Podcast #2: Jak dělat placené kampaně na sociálních sítích

Tomáš Karásek patří mezi TOP 10 Facebook specialistů v ČR a v dnešním podcastu nám ve stručnosti představí, jak vytvořit účinné reklamní kampaně na Facebooku a Instagramu. Co od Facebook kampaní očekávat a jaké jsou nejdůležitější body účinné správy kampaní? … Číst více