Představení systému e-shopu OpenCart

Námi používaný systém OpenCart je jeden ze světově nejrozšířenějších e-commerce systémů, distribuovaný jako opensource, tedy s otevřeným zdrojovým kódem. Díky tomu je snadno upravitelný na míru podle přání klienta. OpenCart již v základu obsahuje vše potřebné pro provoz internetového obchodu a velmi početná komunita uživatelů stojí za existencí tisíců modulů a rozšíření.

Naše instalace systému je mírně upravená, očištěná od zbytečností a naopak doplněná o některé chybějící funkce, které jsou potřebné pro provoz internetového obchodu v České republice a na Slovensku.


Administrace - správa obsahu

Výchozím bodem administrace je uvítací obrazovka s přehledem posledních objednávek, celkových prodejů a nedávné aktivity na e-shopu. Jednotlivé funkce e-shopu jsou v menu rozdělené do přehledných bloků spolu souvisejících položek.

Kategorie

Vytváření, editace, mazání. Kategorie tvoří základní systém pro třídění produktů. Lze vytvářet neomezenou strukturu, přidávat texty a obrázky.

Výrobci (značky)

Vytváření, editace, mazání. Další způsob třídění produktů. Zákazníci mohou výběrem výrobce (značky) na e-shopu rychleji vyhledat požadovaný produkt. K výrobcům lze rovněž samozřejmě přidávat popisky a obrázky.

Produkty

Vytváření, editace, mazání. Jeden produkt může být zařazen do libovolného počtu kategorií. U jednotlivých produktů je možné provést nepřeberné množství nastavení - je možné přidávat popisy, které se zobrazí na různých místech v produktové kartě, neomezené množství obrázků, akční ceny a množstevní slevy, spravovat parametry a volby (viz dále), přiřazovat ikonky (Akce, Tip, Dárek, atd.) a mnoho dalšího.

Seznam produktů je možné filtrovat a řadit podle názvu, kódu, kategorie, stavu skladu a viditelnosti produktu.

Volby (varianty) produktů

Správa předdefinovaých voleb produktů. Pokud máte dva podobné produkty, lišící se např. pouze velikostí, můžete pro ně založit dvě samostatné produktové karty. V takovém případě by ale vznikaly zbytečné duplicity a proto systém nabízí možnost přidávat k produktům tzv. volby. Před přidáním produktu do košíku si zákazníci vyberou z nabídky barvu, rozměr, atd. Každá volba může mít jinou cenu a skladovou dostupnost. Díky předdefinování lze snadno změnit název a hodnoty dané volby u všech produktů najednou.

Specifikace (parametry) produktů

Správa předdefinovaných parametrů produktů a jejich skupin. Např. šířka, výška, barva, materiál, příkon. Tyto parametry se poté přiřazují k jednotlivým produktům a v detailu produktu je z nich poskládána přehledná tabulka technických parametrů. Mohou sloužit také k filtrování ve výpisu produktů - takto funkce ale není standardní součástí e-shopu.

Doporučené, nejprodávanější, akční a nejnovější produkty

Na e-shopu lze na různých místech zobrazovat několik ručně vybraných doporučených produktů, případně zobrazovat boxy s automatickým výběrem nejprodávanějších produktů, zboží v akci nebo naposledy přidaných produktů. To vše lze v administraci snadno nastavit.

Textové stránky

Správa statických textových stránek, do kterých lze umístit libovolný obsah, například obchodní podmínky, informace o dopravě a platbě, atd. Vybrané stránky lze provázat se systémem a zobrazit je např. při kliknutí na odkaz u požadavku na odsouhlasení obchodních podmínek v objednávce. Všechny textové stránky lze také hromadně zobrazit na různých místech e-shopu jako menu.

Nastavení obchodu, jazyky, měny

Lze spravovat stavy skladu a objednávek, nastavovat rozměry obrázků a ikonku prohlížeče, měřící a konverzní kódy (s tím vám rádi pomůžeme). Váš e-shop může být multijazyčný nebo obsahovat více měn - součástí je i pravidelná automatická aktualizace jejich kurzů.

Zálohy, import a export

Dostupná je také možnost zálohy databáze jedním kliknutím. Na přání můžete připravit import a export obsahu, případně pravidelně importovat a aktualizovat produkty z datového zdroje (XML feedu) od vašeho dodavetele.

Objednávky, faktury, reklamace

Přehledný seznam objednávek umožňuje filtrování a řazení podle čísla, jména zákazníka, data přidání a poslední úpravy a stavu objednávky, na přání můžeme doprogramovat další možnosti. V případě změny stavu objednávky je možné snadno upozornit zákazníka e-mailem a přidat vlastní komentář. E-shop podporuje tisk faktur, na přání můžeme přidat podporu jejich ukládání do PDF souborů. Nechybí ani základní systém reklamací - pro zákazníky je dostupný reklamační formulář na e-shopu a pro vás zase správa reklamačních požadavků v administraci.

Daně a místní nastavení

Je možné definovat daňové třídy, které se poté zobrazí k výběru v editaci produktů. V administraci se veškeré ceny zadávají bez daně, cena s DPH je poté dopočítávána automaticky. Rovněž není problém například konfigurovat zobrazení různých způsobů dopravy pro různé státy nebo zvolit, které státy budou dostupné v objednávce nebo jim nastavit různou daň.


Administrace - slevy a akce

Grafické bannery

E-shop umožňuje umístit na vybraná místa grafické bannery, které lze využít například k propagaci akčního zboží. Bannery mohou být zobrazené jako klasické měnící se obrázky nebo třeba jako slider, záleží jen na vás, jak si budete přát tuto funkcionalitu upravit.

Akční ceny a množstevní slevy

U produktů lze volitelně nastavit akční cenu (slevu) nebo množstevní slevu, která sníží jednotkovou cenu při objednání zadaného počtu kusů. Oba druhy slev lze nastavit jen pro vybranou zákaznickou skupinu a zadat časové rozmezí, ve kterém budou aktivní.

Velkoobchod

Díky podpoře zákaznických skupin může vytvořit např. uzavřenou skupinu velkoobchodních zákazníků, kteří uvidí po přihlášení jiné ceny, než běžní zákazníci.

Slevové kupony

Součástí e-shopu je také správa slevových kuponů (poukazů). Vytvoříte slevový kód, který lze poté zveřejnit například v hromadném e-mailingu a zvýšit tak konverze nabídkou dodatečné slevy. Platnost kuponu lze opět omezi na počet použití, vybrané skupiny zákazníků, vybrané produkty, atd.

Dárkové vouchery

Zákazníkům lze umožnit nákup dárkových voucherů, díky kterým budou moci obdarovat své známé slevou ve vašem e-shopu. Administrace nabízí jejich přehlednou správu, stejně jako v případě slevových kuponů.

Věrnostní program a transakce

Registrovaní uživatelé mohou za své nákupy sbírat věrnostní body, které jim (po nasbírání určitého počtu) umožní nakoupit vybrané produkty za výhodnější ceny. Další zajímavou funkcí jsou transakce, pomocí kterých může administrátor registrovanému uživateli připsat na účet libovolnou částku, která pak bude automaticky ztržena z celkové ceny jeho další objednávky.


Administrace - marketingové nástroje

Newsletter (hromadné e-maily)

Přímo z administrace lze rozesílat novinky e-mailem hromadně všem zákazníkům, skupinám, jednotlivcům, případně pouze těm, kteří objednali jen určité zboží.

Statistiky prodeje a grafy objednávek

Administrace nabízí základní statistiky objednávek, prodaného zboží, nejzobrazovanějšího zboží a daní. Nechybí také jednoduché grafy objednávek a nových zákazníků za uplynulé období.

Optimalizace pro vyhledávače

E-shop obsahuje kvalitní onpage SEO (optimalizaci pro vyhledávače). Samozřejmostí je rewrite URL adres (automaticky generované tzv. hezké URL adresy). V administraci je možné u všech položek ovládat titulky stránek (meta title) i všechny ostatní metatagy. Systém dále automaticky generuje tzv. XML sitemap soubor, díky kterému mohou vyhledávače rychleji najít a zaindexovat všechny podstránky vašeho e-shopu.

Sledování návštěvnosti

Samozřejmostí je propojení e-shopu se systémy Google Analytics a Google Tag Manager, které slouží ke sledování návštěvnosti, potažmo ke správě různých měřících kódů a nastavení. Vše vám rádi vysvětlíme a pomůžeme s nastavením.

Napojení na zbožové srovnávače

Máte zajištěné XML výstupy pro české a slovenské srovnávače zboží (Heureka, Zboží, NajNakup, Google Nákupy). Na přání můžeme přidat možnost párování kategorií e-shopu s kategoriemi na Heurece, což napomůže k rychlejšímu a přesnějšímu zařazení produktů.

Provizní systém (affiliate)

E-shop obsahuje vestavěný provizní systém a partnerské účty, které narozdíl od zákaznických účtů uživatelům umožní přivádět vám zákazníky ze svých webů, blogů atp. pomocí speciálního odkazu. Pokud u vás poté zákazník přivedený přes odkaz partnera nakoupí, partner může získat provizi.


Katalog - procházení obsahu a uživatelské možnosti

Procházení a vyhledávání produktů

Zákazníci procházejí váš e-shop pomocí kategorií zboží, definovaných v administraci. V kategoriích se nachází výpis produktů s jejich náhledy a základními informacemi, jednotlivé produkty lze samozřejmě rozkliknout do vlastní produktové karty. Zákazník může využít funkci vyhledávání, vyhledávací políčko může být doplněné o našeptávač, který během psaní ihned nabízí první relevantní výsledky.

Další možnosti filtrování produktů

V kategoriích lze produkty filtrovat a řadit podle výrobce, názvu, data, ceny, hodnocení, případně i stavu skladu, a to vzestupně i sestupně. Na přání můžeme přidat filtrování pomocí parametrů nebo voleb produktů, které jste u nich vyplnili (viz výše).

Detaily produktů

Detail produktu obsahuje všechny zadané informace o daném výrobku, fotografie, soubory ke stažení, atd. Zákazníkům je možné povolit přidávání hodnocení a komentářů. V detailu produktu může být dále zobrazeno podobné zboží, buď ručně zadané, nebo automaticky generované. Fotky mohou být na přání chráněné vodoznakem.

Novinky, články, vlastní obsahové boxy

E-shop obsahuje také systém blogu. Na úvodní stránku (případněj jinam) lze umístit výpis posledních článků nebo novinek. Blog obsahuje vlastní členění článků do kategorií, vše je opět snadno ovladatelné z administrace. Různě po e-shopu lze umístit administrovatelné textové boxy s libovolným obsahem (využitelné třeba pro nějaké upozornění).

Porovnání produktů, seznam přání

Zákazníci si mohou vybrané produkty přidat do porovnání, což je vlastně sekce s přehledným tabulkovým výpisem vlastností všech zvolených produktů. Pro registrované uživatele je dále dostupný tzv. seznam přání, kam si mohou přidat např. produkty, které je zajímají nebo které chtějí zakoupit později.

Komunikace a notifikace

Samozřejmostí jsou automatické potvrzovací e-maily při objednání a e-maily upozorňující na změnu stavu objednávky, do kterých může administrátor přidat vlastní text. E-shop dále obsahuje sekci s kontaktním formulářem, který je chráněný proti spamu. Pro zákazníky můžeme také zpřístupnit online chat s administrátorem.

Zákaznický účet

Registrace může být volitelná nebo povinná, v každém případě ale nabízí zákazníkům řadu výhod. Mohou sledovat své předchozí objednávky, upravovat osobní údaje a adresy, spravovat nastavení newsletteru, prohlížet stav svého bodového nebo transakčního konta a spravovat seznam přání. Registrovaný uživatel nemusí při objednávce znovu vyplňovat své osobní údaje, pouze si vybere ze svých předdefinovaných adres.

 

Možnosti dopravy

Možnosti dopravy jsou závislé na zvolené dodací adrese zákazníka.
E-shop v základu nabízí:

  • paušální sazbu dopravy
  • dopravné podle hmotnosti objednávky
  • dopravné podle ceny objednávky
  • dopravu UPS, DHL, FedEx
  • vlastní libovolné nastavení (název, cena, cena s dobírkou)
  • dopravné zdarma pro jednotlivé produkty nebo od určité částky
  • můžeme doplnit export objednávek do systémů PPL, IN TIME, DPD, atp.

Možnosti platby

Možnosti platby jsou závislé na zvolené dopravě a fakturační adrese.
E-shop v základu nabízí:

  • platbu hotově na pobočce
  • platbu hotově při převzetí (dobírka)
  • klasický offline bankovní převod
  • platby pomocí PayPal
  • na přání: online platby kartou pomocí služeb GoPay, PayU, GPWebPay
  • na přání: platba na splátky (Cetelem, Home Credit)

Propojení s vaším účetním programem

Na přání je možné zařídit propojení vašeho e-shopu s účetními programy Stormware Pohoda a MoneyS3, a to buď jen jednosměrným exportem objednávek, anebo kompletní obousměrnou synchronizací.

Další rozšíření je na vás

Nenašli jste zde požadovanou funkcionalitu? Jsme schopni individuálně realizovat téměř cokoliv. Neváhejte nás kontaktovat.


Publikujeme na blogu

Jak může správně navržený formulář ovlivnit míru konverze vašeho webu?

Vzrůstající konverze je předmětem zájmu každého, kdo se na webu snaží dlouhodobě vydělávat. Napadlo vás ale, že i podoba obyčejného formuláře může značně ovlivnit počet dokončených akcí? Právě na toto téma jsme si posvítili v dnešním článku. Přiveďte nové návštěvníky versus přimějte ty stávající k akci Jak zvýšit konverzi vašeho...

Atribuce při vyhodnocování reklam v Google Analytics – měříte konverze správně?

Zajímáte se při měření konverzí u vaší kampaně v Google Analytics o to, které kanály jsou jakou měrou zodpovědné za dokončený nákup? Ne? V tom případě je nejvyšší čas na seznámení s atribučními modely. Ušetříte náklady a zajistíte vyšší návratnost investic. A to za to přece stojí, ne? Měření konverzí je pro vás jako moderního...

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace