Klient
Na jaře roku 2018 nám přišla poptávka na správu Facebookových reklam od (v té době) menší firmy z oboru IT (v rámci zachování anonymity bohužel nemůžeme jmenovat). Poptávka byla poměrně stručná a zmiňovala jejich hlavní cíl – růst o 600 % za dva roky, z toho meziroční růst tržeb o 100 % z Facebook kampaní. V té době působila firma na trhu asi 4 roky, nejednalo se tedy vyloženě o startup.
V současnosti (2021) má firma obrat takřka 36x vyšší, než když k nám přišli, a z malé firmy se vypracovali ve stálici a významného hráče na českém a slovenském trhu.
Fáze 1 – Analýza a spuštění prvních kampaní
Výchozí stav
Klient v prvním kroku dostal dotazník k současnému stavu, který nám posloužil jako základ pro počáteční hloubkové rozhovory a úvodní analýzu podnikání.
Firma se spoléhala primárně na rozsáhlou e-mailovou databázi, skrz newslettery tehdy přiváděla i kolem 50 % veškerých tržeb. Zbytek byl rovnoměrně rozdělen placeným i neplaceným kanálům. Facebook si ukousl, dle Google Analytics, kolem 10-15 % v přímých nákupech.
Cílem v rámci Facebook kampaní byla maximalizace tržeb. Rozpočet byl omezený na 30 000 Kč / měsíc, nicméně primární bylo stanovéné PNO, díky kterému jsme mohli rozpočet přesáhnout.