Obsah
Meziroční nárůst tržeb v Google Ads o 77 %, konverzní poměr zdvojnásoben. PNO se zredukovalo téměř na polovinu.
Bavíme se tady o klientovi, kterého zcela upřímně nazývám mojí „srdcovkou“. Pravidelně nás informuje o nových produktech, změnách na webu, rád testuje nové strategie, rychle reaguje, setkáváme se a hlavně si s ním sedíme lidsky. Jsem vděčná, že takového klienta máme, protože práce je pak zábava a můžu se podělit o něco hezkého, co se nám společnými silami podařilo.
Jde o mezinárodně známou síť on-line květinářství s českým zastoupením – Fleurop. Společnost už je na trhu několik let a společnými silami rosteme a vylepšujeme efektivitu jejího marketingu. A napříč celkovému poklesu e-shopařského byznysu jsme letos udělali obrovský skok.
Google Ads představuje 1/3 všech tržeb společnosti, jedná se tedy o velmi důležitý nástroj.
V hlavních sezonách, jako je např. Valentýn či Den matek, jsme celkem solidně rostli i v minulosti, ale mimo ně se nám nedařilo vymanit se z loudavého tempa tržeb kopírujících předchozí rok. Nepomáhal nám k tomu ani poměrně nízký rozpočet, takže na nějaké extra testování to nebylo a my se jen snažili ten trend už konečně zlomit.
Nastavení Performance Max kampaní
Jitka, která Fleurop v ČR vede, za námi v srpnu přišla s tím, že se jí podařilo získat rozpočet navíc. Využít ho chtěla k otestování nového typu kampaně od Google, který rezonoval PPC scénou celý rok 2022 – Performance Max. Ten nahrazuje především Shopping kampaně, ale snoubí dohromady i search, display, video či kampaně discovery. A jeho jediným cílem je přinést co největší výkon.
Z rozpočtu navíc jsem měla radost, nicméně z účelu použití moc ne. Důvody byly dva. Zaprvé Shopping kampaně u Fleuropu historicky příliš nefungovaly a Performance Maxka jede především přes tento typ. Zadruhé pro mě byla tato kampaň stále v testovacím období. A já se tu bavím o jedinečné šanci získat rozpočet na Google Ads, ukázat, co přinese a získat zvýšení rozpočtu na Google Ads pro klienta napořád. Když Maxka fungovat nebude, o rozpočet přijdeme a jsme tam, kde jsme byli předtím – u udržování stálého výkonu namísto posílení růstu.
Nenechala jsem nic náhodě. Když nastavujete Performance Max, je potřeba ji pořádně vymazlit. Veškeré podklady, odkazy na podstránky, obrázky, titulky, signály. Vyplňte všechno co nejdetailněji a nic nevynechávejte!
Pro začátek jsem začala se střídmým budgetem 500 Kč, kampaň vyladila, neškrtila žádným omezením na výši CPA či ROAS. Performance Max potřebuje nějaký čas pro učení, takže pár týdnů přivírejte obě oči a zbytečně jí neutahujte kohoutky. Poté už je třeba o ni pečovat velice pečlivě. Hlídat PNO a hrát si s tím, co nám Maxka dovolí – tedy se strategií, vyplněním podkladů, pozastavováním nekonverzních produktů, testováním signálů.
Co se stalo pak?
Faktem je, že Performance Max díky novým signálům přivedla nové zákazníky a nastartovala celý účet.
Po pár týdnech se začaly zvyšovat tržby a konverzní poměr. PNO šlo naopak postupně dolů. Senzační bylo, že to netáhla jen Maxka, ale podobných výsledků dosahovaly i všechny další kampaně. Google Ads funguje na datech celého účtu a bere si informace ze všech publik, Performance Max tedy přinesla cenná data a nakopla tak i zbytek kampaní.
Pak už jsem se po zbytek roku jen těšila z pravidelných e-mailů od Fleuropu, které prostě každého PPCkaře potěší 😊. „Včerejšek famózní!!“, „adwords měl minulý týden super výsledek, konverzní poměr je super!!“, „Včerejšek skvělý výkon!! Bylo to znát na zákaznickém servisu…výsledky PERFECT!“
Tržby po týdnech (květen – prosinec 2022)
Konverzní poměr po týdnech (květen – prosinec 2022)
Shrnutí
- Fleurop je menší e-shop, u kterého v minulosti nefungovaly shoppingové kampaně.
- S příchodem nového typu Google kampaně Performance Max, která shoppingovou část také obsahuje, jsme se s klientem rozhodli ji otestovat.
- S nastavením doporučuji si vyhrát – vyplnit co nejvíce obrázků, popisů, signálů publik apod. Po pár dnech může přijít pouze pár konverzí se stále vysokým PNO. Je ale potřeba odolat tlaku a nechat Maxku pár týdnů volně dýchat. Poté už je třeba o ni pečovat velice pečlivě. Hlídat PNO a hrát si s tím, co nám Performance Max dovolí – tedy se strategií, vyplněním podkladů, pozastavováním nekonverzních produktů a testováním signálů.
- Po pár týdnech se kampaň srovnala a začala přinášet velice dobré tržby.
- Performance Max nám ovlivnila celý účet. Brand kampaň neovlivnila negativně.
- Díky novým signálům jsme získali nové zákazníky.
Vyjádření klienta
„Jsem moc ráda, že nás spravujete právě vy! Taky si vážím toho, že investujete do projektu nejen své výtečné znalosti v oblasti PPC a e-shop byznysu, ale mnohem více, svůj osobní zájem, srdečný vztah s námi, čili to Vaše srdce, což je vždycky hrozně znát!! A u nás to je nyní znát obrovsky, vylepšení čísel v PPC jste třída!“
Jitka Mandysová
Country Manager, Fleurop CZ