3700000

tržeb za 7 měsíců

220

% meziroční růst tržeb

V červenci 2021 maďarský e-shop se zařízeními na úpravu vzduchu ukazoval tržby v Google Ads kolem půl milionu Kč (celkový byznys 1.150.000,- Kč) s PNO 14 %. O rok později vidíme v Google Ads růst o 355 % na 2.500.000,- Kč (celkový byznys +220 % na 3.700.000,- Kč).

Jak jsme toho dosáhli?

Naše agentura krom specialistů na online marketing vlastní i e-shop (www.vzdusin.cz) se zařízeními na úpravu vzduchu, který rychle expanduje i do dalších zemí EU. 

Na maďarský trh jsme s e-shopem AERIUM vkročili v únoru 2020 a naším cílem bylo dosahovat růstu s PNO kolem 13 %. V roce 2021 se tržbám příliš nedařilo a PNO dosahovalo 16 %. Museli jsme se rozhodnout, jak prodeje pořádně nastartovat, ať se přestaneme bavit o pár drobácích ročně, a jak se dostat na požadovanou efektivitu, tedy PNO 13 %.

Opatrně s opatrností

Stáli jsme před rozhodnutím, jestli být opatrní a zda vůbec provádět další investice do výkonnostního marketingu. Když v Next Vision něco děláme, tak vždy pořádně. Analyzovali jsme tedy možnosti a rozhodli se zariskovat. Co jsme udělali?

Zamysleli jsme se nad stávající nabídkou e-shopu a detekovali příležitosti pro akceleraci růstu skrz nabídku nových produktů. Zalistovali jsme nové kategorie – tomu předcházela pečlivá analýza trhu. Museli jsme si „proklepnout“ konkurenci, zkontrolovat míru poptávky, zanalyzovat cenovou politiku a zjistit specifika daného trhu (každá země je jiná). Nakonec jsme se rozhodli pro trendy kategorie = elektrokoloběžky a drony. A ani zde jsme se nedrželi zkrátka. Když už, tak už a rovnou jsme si nadesignovali vlastní značku AERIUM, pod kterou jsme nadupané stroje propagovali.

Další krok bylo restartovat výkonnostní marketing na Google Ads, kde jsme do té doby měli pouze pár Shopping kampaní.

  • Začali jsme dynamickými vyhledávačkami, tzv. DSA. Ty skvěle poslouží pro vyhledávání relevantních klíčových slov. To znamená vyhledávací dotazy, které na sebe vážou konverze.
  • Poté jsme těmito klíčovými slovy nadupali SEARCHOVÉ kampaně. Texty jsme nechali přeložit rodilým mluvčím, žádný Google Translate. Ten způsobí akorát tak zbytečné překlepy a spotřebitel pak vnímá celý e-shop jako nedůvěryhodný. Searchové kampaně mají výhodu oproti DSA, že je můžete přehledně řídit a optimalizovat a navíc si můžete texty reklam pěkně vymazlit.
  • Připojili jsme i BRAND kampaň, která nám zajistila vyšší viditelnost ve vyhledávání a navíc jsme získanou plochu mohli využít ještě pro odkazy na landing page, telefonní číslo, popisky apod.
  • Nakonec jsme se zaměřili na SHOPPING kampaně, které jsme kompletně restartovali, udělali z nich Smart Shopping kampaně, a ty už rozjely pořádnou parádu.
  • Před sezónou jsme si to ještě pojistili akvizičními bannery (hlavně na nové kategorie), které jsme posléze vyměnili za remarketing. U těchto kampaní je důležité sledovat asistované konverze, protože ne vždy zákazník po prokliku nakoupí. Většinou to pak potřebuje ještě nechat pár dní uležet a vrací se přes klasickou vyhledávačku.

Po celou dobu jsme pečlivě hlídali efektivitu kampaní, především Shopping, které to celé táhly nejvíc, zároveň však vysosávaly i nejvíce rozpočtu. Vylučovali jsme irelevantní vyhledávací výrazy, které zbytečně čerpají budget. Intenzivně jsme pracovali s CPC, abychom neplatili zbytečně moc za proklik tam, kde to nedává smysl a nepřináší kýžené výsledky, a hlídali si podíl zobrazení ve vyhledávací síti. V neposlední řadě jsme neustále zlepšovali kvalitu reklam a celkové skóre kvality. 

Raketový nástup

Náš cíl byl jasný: držet PNO na hladině 13 %, tržby 1.800.000 Kč a růst, co to jde. 

A skutečnost? Posuďte sami:

  • PNO: 12 %
  • Růst: +360 % 
  • Tržby: 2.500.000,- Kč z Google Ads (celkové tržby 3.700.000,- Kč s meziročním nárůstem o 220 %)

Sázka na nové kategorie se ukázala jako trefa do černého. Elektrokoloběžky a drony pod vlastní značkou AERIUM dosáhly podílu na tržbách 64 % a reklamy na Google Ads je skvěle podpořily. Značka AERIUM začala být na maďarské verzi Vzdušínu (www.aerium.hu) vyhledávaná a tím pádem BRAND kampaň splnila svůj účel.

A co jsme si z toho odnesli?

  • Když něco nefunguje tak, jak chceme, změňme to. Někdy je potřeba opustit staré a dobré, abychom mohli vybudovat nové a lepší.
  • Pro nastartování byznysu nelze spoléhat na jeden typ kampaně, ale zkoušet celý široký repertoár, který postupně optimalizujeme.
  • Kompletní restart se čas od času vyplatí.
  • Je třeba vystoupit ze své komfortní zóny a hledat cesty k úspěchu i jinde. Například zvážit, zda naše nabídka na e-shopu nemá nějaké díry a není třeba ji trošku poladit.

ŽÁDOST O KONZULTACI ZDARMA

Jste připraveni posunout své podnikání na další úroveň?

Jaký máte celkový rozpočet na marketing a reklamu?

K jaké investici se nejvíce blížíte? Tuto informaci potřebujeme proto, abychom si udělali lepší obrázek o rozsahu možné spolupráce.
20 000 KčS takovým rozpočtem vám v marketingu nedokážeme pomoci. A pravděpodobně ani naše konkurence.
50 000 KčPočítejte spíše s jednorázovými pracemi. Budeme se snažit, abyste příště klikli více doprava!
200 000 KčMáte menší projekt? Tento rozpočet nám na jeho pravidelné opečovávání bude stačit.
500 000 KčInvestice do kvalitního marketingu se vyplatí. Děkujeme, že jste si toho vědomi!
1 000 000 KčJde vidět, že to s vaší snahou myslíte vážně. Využijeme všech dostupných sil. Pozor — po zboží ve vašich skladech se jen zapráší.
100 000 000 KčStátní zakázky neděláme. Nebo jste vyhráli v loterii?

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním Vašich údajů společností Next Vision pro účely kontaktování Vaší osoby v rámci odeslané poptávky či dotazu.

Pokud neradi čekáte, můžete nám rovnou zavolat.

+420 797 724 661

Petr Myšák, jednatel, kontakt

 

Spojeni budete s Petrem, který rád pomůže vašemu byznysu.
Telefonicky se s námi můžete spojit od pondělí do pátku v časech 8:00 - 16:30

Přečtěte si i další příběhy

Expanze e-shopu do zahraničí, do rumunska, PPC a SEO

Případová studie

Jak jsme za první rok prodali elektroniku za 13 mil. Kč na novém trhu

13mil. Kč tržeb
5měsíců do dosažení profitability
13% průměrné PNO
30% podíl tržeb Emagu
Zobrazit případovou studii
Případová studie Aerium privátní značka

Případová studie

Případová studie SEO a PR: Jak jsme prodali tisíce elektrokoloběžek vlastní značky AERIUM

198% nárůst prodejů
65% nárůst hledanosti brandu
42% nárůst návštěvnosti z Organicu
15% celkové PNO
Zobrazit případovou studii

Pomáhali jsme značkám

Fleurop logo
Concept logo
Logo Vzdušín
KetoFit logo
VŠMVV logo
Remko logo
Wellmall logo
esthetx
Incomputer logo
Zdravýspánek.cz logo
Laser esthetic logo
Jake & James logo
Nature No Tea logo
Bioplace logo
Wooden Hero logo
Silver Republic logo
Tvůj lék logo