Obsah
O e-shopu
E-shop nabízí stříbrné a ocelové šperky. Obchod má výdejní místo v centru Prahy na Václavském náměstí. V sortimentu obchodu najdete prsteny, náušnice, náramky, přívěsky, náhrdelníky nebo řetízky.
Výchozí situace
Správu kampaní jsme přebírali v polovině listopadu před největší vánoční sezonou. Cílem byla podpora prodeje v období, kdy je dosažena více než polovina celoročních tržeb. Vzhledem k vyšším maržím přináší i vyšší podíl nákladů na obratu (35-40 %), velmi slušnou návratnost investic.
Podmínky
- náklady na kampaně do 40 % celkové hodnoty objednávek.
Realizace
Po převzetí jsme se pustili do kompletního auditu kampaní (úprava textu inzerátů, optimalizace cenových nabídek, nasazení remarketingu).
Využívané nástroje
- Google Analytics
- Google AdWords
- Seznam Sklik
- Glami
- Facebook Ads
Výsledky
Vyhodnocení úspěšnosti kampaní během vánoční sezony
V období od 15.11 až do konce prosince došlo ve srovnání se stejným obdobím před rokem k celkovému nárůstu tržeb obchodu o 74 %, přičemž tržby z kampaní v AdWords a Sklik zaznamenaly zvýšení až o 107 %.
Podíl tržeb dosažených za pomoci inzerce byl 47 % z celkové tržby obchodu. Náklady na kampaně tvořili 27 % z celkové hodnoty objednávek. Reklama tedy byla velmi efektivní.
Na základě dostupného měření u inzerce na Facebooku dosáhla cena za přivedení 1 nákupu pouze 151 Kč, co je menší částka než tomu bylo u AdWords a Sklik.
Srovnání tržeb během vánoční sezony z let 2017 a 2016.