1

nová kategorie zboží

2

miliony v obratu

Next Vision není jen marketingová agentura, ale také provozovatel mezinárodního e-shopu Vzdušín/Aerium.

Veškerá doporučení, která v Next Vision dáváme zákazníkům, jsou výsledkem vlastní “prošlapané cestičky” k výnosům a expanzi. Neznáme univerzální ani zázračný návod na úspěch pro každého, ale máme léta praxe v pozici prodejce.

Na vlastním projektu Vzdušín si testujeme a zdokonalujeme marketingové schopnosti. Jednou z výzev, kterým jsme čelili, je vysoká sezónnost prodejů. Hlavní sortiment totiž tvoří klimatizace, které mají extrémní výkyvy poptávky jen v několika týdnech v roce. Proto jsme se potýkali s otázkou, jak rozprostřít náš prodejní zásah do větší části roku. A pak přišly elektrokoloběžky. 

Jak se můžete inspirovat z našeho příběhu? 

V tomto článku Vám chceme předat praktický a rychlý přehled postřehů, které jsme nasbírali. Návodů a webinářů je pestrá nabídka, proto jsme zvolili formát otázek a odpovědí spolu s vytažením nosné myšlenky.

❓ Proč jsme vůbec rozšiřovali sortiment, když všechno fungovalo i tak?

Otázkou je, co znamená, že e-shop dobře funguje? Vycházejme z toho, že vezmeme náklady, odečteme výnosy a výsledný zisk je pro majitele firmy uspokojující. Takový stav je pro mnohé cílem, ale pro dobrého manažera je to teprve správná startovací pozice pro inovaci nebo expanzi.

V případě Vzdušínu prodáváme hlavně klimatizace a čističky vzduchu. To znamená velmi krátké a intenzivní prodejní období během pár týdnů v roce, kdy je prakticky nemožné stíhat expedovat balíky. Zbytek roku je naopak “mrtvo”. Pracovat v rytmu sezónních požadavků je nejen náročné, ale znamená to také omezení růstu e-shopu, protože narazíte na lidské a administrativní limity. Doplněním sortimentu o zboží s celoroční poptávkou (nebo jinou sezónností) zvýšíte šanci ovlivnit růst svého podnikání. 

?  Ve zkratce:

Sezónní prodej znamená, že poptávka po zboží se pravidelně soustředí do krátkého období v roce. V tomto období nestíháte vyřizovat objednávky a mimo něj máte omezenou možnost prodeje navyšovat. Nový sortiment vám vrátí kontrolu nad cash-flow. 

❓ Proč právě elektrokoloběžky, které nesouvisí s hlavním sortimentem Vzdušínu?

Volbě elektrokoloběžek předcházel průzkum trhu. Poctivě jsem prostudovali trendy ve vyhledávání spotřebního zboží. To je výhoda kombinace e-shopu s marketingovou agenturou, máme data z první ruky. Potřebovali jsme informace hned pro několik zemí, ve kterých náš e-shop provozujeme. Z výsledných třech potenciálních kategorií zboží jsme vybrali elektrokoloběžky, protože splňovaly kritérium celoroční hledanosti, počtu dostupných modelů a absenci dominantní značky.

?  Ve zkratce:

Než na e-shop zalistujete nový produkt, proveďte průzkum založený na faktech. Náklad, se kterým lze počítat, je cca 20 h práce. Pak můžete spustit test zájmu u svých zákazníků například formou předobjednávek nebo ankety. 

Přehled v čistých číslech:

  • hlavní sortiment našeho e-shopu, klimatizace a čističky vzduchu, generuje obrat okolo 41 000 000 Kč za rok, 
  • na marketing pro tento sortiment ročně vynakládáme 10-15% obratu, 
  • elektrokoloběžky jsme začali prodávat v září 2021,
  • do konce roku přinesl prodej elektrokoloběžek 2 000 000 Kč obratu, 
  • náklady na marketing a zalistování elektrokoloběžek dosáhly zhruba 10% získaného obratu, tedy cca 200 000 Kč, 
  • marketingové aktivity jsme soustředili do Google Ads, (PPC “is not dead”) 
  • pro elektrokoloběžky i náš hlavní sortiment klimatizací platí pravidlo, že zboží s vlastním brandem vyžaduje vyšší investici do reklamy, ale přináší vyšší marži než přeprodávané známé brandy.

Zvažujete možnosti expanze do zahraničí nebo rozšíření sortimentu? Chcete si o tom promluvit s někým, kdo tohle všechno zná z vlastní zkušenosti? 

Domluvte si nezávaznou konzultaci nebo zkuste rovnou on-line call

Jirka Švihálek

Anna Rollerová

Project manager

Account manager

ŽÁDOST O KONZULTACI ZDARMA

Jste připraveni posunout své podnikání na další úroveň?

Jaký máte celkový rozpočet na marketing a reklamu?

K jaké investici se nejvíce blížíte? Tuto informaci potřebujeme proto, abychom si udělali lepší obrázek o rozsahu možné spolupráce.
20 000 KčS takovým rozpočtem vám v marketingu nedokážeme pomoci. A pravděpodobně ani naše konkurence.
50 000 KčPočítejte spíše s jednorázovými pracemi. Budeme se snažit, abyste příště klikli více doprava!
200 000 KčMáte menší projekt? Tento rozpočet nám na jeho pravidelné opečovávání bude stačit.
500 000 KčInvestice do kvalitního marketingu se vyplatí. Děkujeme, že jste si toho vědomi!
1 000 000 KčJde vidět, že to s vaší snahou myslíte vážně. Využijeme všech dostupných sil. Pozor — po zboží ve vašich skladech se jen zapráší.
100 000 000 KčStátní zakázky neděláme. Nebo jste vyhráli v loterii?

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním Vašich údajů společností Next Vision pro účely kontaktování Vaší osoby v rámci odeslané poptávky či dotazu.

Pokud neradi čekáte, můžete nám rovnou zavolat.

+420 797 724 661

Petr Myšák, jednatel, kontakt

 

Spojeni budete s Petrem, který rád pomůže vašemu byznysu.
Telefonicky se s námi můžete spojit od pondělí do pátku v časech 8:00 - 16:30

Přečtěte si i další příběhy

Expanze e-shopu do zahraničí, do rumunska, PPC a SEO

Případová studie

Jak jsme za první rok prodali elektroniku za 13 mil. Kč na novém trhu

13mil. Kč tržeb
5měsíců do dosažení profitability
13% průměrné PNO
30% podíl tržeb Emagu
Zobrazit případovou studii
Případová studie Aerium privátní značka

Případová studie

Případová studie SEO a PR: Jak jsme prodali tisíce elektrokoloběžek vlastní značky AERIUM

198% nárůst prodejů
65% nárůst hledanosti brandu
42% nárůst návštěvnosti z Organicu
15% celkové PNO
Zobrazit případovou studii

Pomáhali jsme značkám

Fleurop logo
Concept logo
Logo Vzdušín
KetoFit logo
VŠMVV logo
Remko logo
Wellmall logo
esthetx
Incomputer logo
Zdravýspánek.cz logo
Laser esthetic logo
Jake & James logo
Nature No Tea logo
Bioplace logo
Wooden Hero logo
Silver Republic logo
Tvůj lék logo