Výkonnostní Facebooková kampaň za 600 000 Kč

Přímý online prodej sady krémů – Jak se dělá Facebooková kampaň za 600 000 Kč

Hydroface je sada krémů pro zpevnění a omlazení pleti. Je dostupná pouze prostřednictvím přímého prodeje na internetu a dámy ji nakupují doslova po celém světě. Pro představu – pořizovací cena setu v České republice je 1 030 Kč.

krém - kampaň Facebook Ads

Náš zahraniční klient Lidango nás požádal o vytvoření Facebookové kampaně na prodej této kosmetiky. Mělo se jednat o čistě výkonnostní kampaň, jejímž cílem bylo přivést co nejvíce zákazníků za nejnižší možnou cenu. Zní to celkem jednoduše, že? Aby toho nebylo málo, měla kampaň probíhat v několika zemích a jazycích najednou. Konkrétně v Česku, Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku.

Milujeme výzvy – na nic jsme nečekali a pustili se do boje.

Cíle kampaně byly nastavené takto:

  • Maximální počet objednávek s minimálními náklady na jednotku
  • Maximální cena za objednávku (CPA): 385 Kč
  • Zasáhnout co nejvíce žen ve věku 30 – 55 let

Není tak časté, abychom měli produkt, který máme nabídnout obyvatelům několika zemí najednou. Dostali jsme do rukou jedinečnou šanci porovnat si výsledky našeho snažení v různých prostředích, cílová skupina ale zůstala stále stejná.

Podmínky:

  • V případě dodržení CPA rozpočet není omezen

To byla opravdová výzva. Dostali jsme k dispozici takřka neomezený rozpočet – tedy pokud dokážeme udržet cenu jedné konverze v určeném rozmezí. Dokázali jsme to? Samozřejmě, že ano – čtěte dále.

Realizace 1. 12. 2015 – 11. 2. 2016:

  • Správa Facebook Ads přes Power Editor
  • Denní reportování průběžných výsledků jednotlivých reklamních sestav ve všech zemích
  • Průběžné vytváření desítek reklamních sestav pro každou cílovou zemi
  • Jazyková lokalizace textů pro jednotlivé země

Každá z cílových zemí vyžadovala vlastní jazykové mutace reklamy. Jejich výsledky jsme po celou dobu realizace podrobili detailnímu měření, abychom mohli okamžitě reagovat na jakýkoliv vývoj.

Zvolili jsme detailní členění reklamních sestav podle:

  • Země
  • Věku uživatelů
  • Zařízení, která jednotliví uživatelé k zobrazení reklamy použili
  • Jednotlivých grafických zpracování reklamy

Toto členění nám umožnilo přesnou optimalizaci podle výkonnosti jednotlivých reklam.

kreativa - post facebook ads  reklamní post facebook případová studie

Výsledky:

  • Celková výše investice do kampaně: 600 000 Kč
  • Počet zobrazení reklam: 12 100 000
  • Dosah: 2 925 000 uživatelů Facebooku
  • Kliknutí na web: 270 000
  • Průměrná cena za proklik (CPC): 2,23 Kč
  • Počet objednávek: 1 577
  • Cena za jednu objednávku: 380 Kč

Výsledky kampaně prudce překonaly klientova očekávání. Maximální cenu za objednávku stanovenou v cílech se podařilo udržet po celou dobu trvání kampaně. Neměli jsme tak ničím svázané ruce.

Z výsledků jasně vyplývá, že reklama na Facebooku má velký potenciál i pro kampaně zaměřené čistě na výkon – samozřejmě pokud jsou její možnosti uchopeny správně. Pro pořádek uvádíme, že v každé zemi běžela kampaň v rozdílných časových úsecích. Dosah se v jednotlivých regionech lišil podle velikosti místního trhu a možnosti udržení maximální stanovené ceny za objednávku.

Srovnání výsledků podle zemí:

srovnání výsledků podle zemí

Srovnání výsledků podle věku:

facebook ads srovnání výkonu podle věku

 

Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Řekli o nás

Co o nás říkají naši zákazníci

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace