Úvod:
V únoru 2023 jsme začali spolupracovat s tiskárnou Color Factory, která původně poptávala SEO služby. Avšak po důkladném zhodnocení situace jsme klientovi navrhli jiný přístup. Místo toho, abychom se okamžitě zaměřili na optimalizaci vyhledávání, jsme doporučili ověřit hypotézy a zvážit strategii, která by dosáhla rychlejších výsledků. Naše filozofie spočívá v tom, že radíme klientům na základě jejich konkrétních potřeb a neváháme říct, kdy je vhodné opustit některé předpoklady.
Během provádění auditu účtu jsme odhalili několik fatálních nedostatků, které ovlivňovaly výkon tiskárny Color Factory. Například jsme zjistili, že účet pro více zemí měl nastavené podklady pouze v jedné jazykové mutaci, což způsobovalo částečné zobrazení reklam v češtině a částečně ve slovenštině. Hledali jsme však ještě další cesty, jak maximalizovat výkon.
Jeden z klíčových prvků, který může přinést značný růst počtu konverzí, je správné využití klíčových slov. A jelikož už přes rok testujeme nový přístup Googlu k volné shodě, rozhodli jsme se jít právě touto cestou.
Co je volná shoda:
Volná shoda je typ klíčového slova, které umožňuje zobrazovat reklamy na širší spektrum vyhledávacích dotazů, než je přesná nebo frázová shoda. To znamená, že vaše reklamy se mohou zobrazovat pro dotazy, které obsahují podobná slova, synonyma, či jiné varianty klíčových slov.
Testování:
V minulosti bylo používání volné shody prakticky sprosté slovo a reklamy Google zobrazoval na kdejaký nesmysl. Tomuhle je však už dávno konec. Rozvoj algoritmů vyhledávání a zlepšení technologií reklamních platforem mohou znamenat, že volná shoda váš účet pořádně nakopne (tím správným směrem).
Při navrhování kampaně jsme identifikovali klíčová slova, která byla přesnou a frázovou shodou již využívána. Rozhodli jsme se tyto klíčové fráze rozšířit o volnou shodu a oddělit jako experiment do oddělené kampaně. Zvolili jsme strategii Maximalizace konverzí a čekali s optimalizací a nastavení cílové CPA 2 týdny. Výsledky se dostavily v podstatě ihned a o měsíc později klient registroval stejný počet konverzí jako během nejvyšší sezony. Konverze se oproti loňskému roku více jak zdvojnásobily!
Volná shoda umožnila rozšíření dosahu reklamy a zobrazení pro širší spektrum vyhledávacích dotazů, což zvýšilo viditelnost klienta mezi cílovou skupinou. To vedlo ke zvýšenému počtu relevantního publika na webových stránkách a hlavně vyššímu počtu konverzí – poptávek. Konkrétně o 120 % vyšší počet poptávek při nižší ceně oproti loňskému roku. Cena za konverzi klesla o 17 %.


Dalším faktorem, který přispěl k úspěchu, byla kombinace vhodných negativních klíčových slov a přesného ladění strategie. Podařilo se nám eliminovat nevhodné dotazy a udržet reklamy relevantní pro publikum, které mělo skutečný zájem o produkty a služby našeho klienta.
V květnu jsme byli nuceni reklamy částečně uspat. Důvodem bylo překročení kapacity výroby a nutnost přizpůsobit se zvýšené poptávce 😊.
Toto je skvělý příklad toho, jak volná shoda dokáže generovat tak silný a rychlý růst, že klient musí omezit reklamy a posunout PPC strategii na vyšší úroveň.
Na závěr:
- Volnou shodu oddělte do jiné kampaně, aby se vám lépe optimalizovala.
- Pokud máte v účtu dostatek konverzí, zvolte strategii Maximalizovat konverze, prozatím bez cílové CPA a zhruba po 2 týdnech můžete začít optimalizovat.
- Nezapomeňte pracovat s vyhledávacími dotazy a vylučujte irelevantní slova.
- Volná shoda nemusí dobře fungovat pro složitější jazykové mutace, jako je např. Maďarština, takže tam s testováním opatrně.
- Je důležité neustále zkoušet nové přístupy a strategie, aby se využil plný potenciál PPC reklamy a dosáhlo se optimálních výsledků.
Colorfactory děkujeme za spolupráci a přejeme další úspěchy.
A co na výsledky říká Color Factory?
S pomocí týmu Next Vision jsme dosáhli ohromujícího nárůstu konverzí a zisku. Jejich profesionální přístup, pečlivá analýza a strategické rozhodnutí přinesly hotový zázrak :-). Doporučuji všem, kteří hledají skvělého partnera pro PPC správu či SEO.
Tomáš Kalusek
jednatel Color Factory s.r.o.