V této případové studii se podíváme na to, jak se nám podařilo rozjet úplně nový e-shop, bez velkých vstupních analýz, jaké prodejní kanály jsme využili a dosáhli tak objednávek v hodnotě přes 1 615 000 Kč během 72 dní. Ukážeme stručně postup, jak jsme se dostali do kladných čísel a našli produkt, který měl na svědomí 30 % všech objednávek.
Nebudeme se jen plácat po zádech, ale v závěru shrneme i rizika a obtíže, které vás při případném startu takového e-shopu čekají.
Poznámka: Zveřejněná čísla byla konzultována s klientem a převedena do obecnější formy.
Zadání klienta
V říjnu 2018 nás oslovil klient, který právě rozjížděl nový e-shop s bytovými doplňky. Celý e-shop stojí na systému přeposílání objednávek. Zadání znělo prostě – spustit kampaně a rozběhnout e-shop co nejdříve, abychom stihli vánoční nákupní horečku.
Specifikem projektu byla konkrétní suma (marže na produktu) a tedy nebylo možné pracovat s čistě % marží na objednávku.
Návrh strategie
V tomto případě jsme se na začátku opřeli o naše zkušenosti s marketingem pro e-shopy. Namísto vstupní analýzy, kterou bychom doporučili pro projekt, pokud by byl čas, jsme se rovnou pustili do nastavování kampaní.
Strategie proto byla docela prostá. Začít s využitím hlavních reklamních kanálů (nejčastěji používané pro e-shopy) a následně je optimalizovat, dokud nebudou v kladných číslech.