Česká republika je e-shopová velmoc. Tuzemský trh lze popsat jako malý rybník plný velkých kaprů. Často zvažovanou možností pro zajištění růstu e-shopu je proto expanze do zahraničí. Ta má ovšem řadu úskalí. Jak jsme postupovali při vstupu na maďarský trh? A jak jsme vytvářeli úplně novou značku (brand)?
Tuzemský trh nám je malý
Vzdušín působí v oblasti prodeje specializovaných spotřebičů na úpravu vzduchu, jako jsou např. klimatizace, odvlhčovače, čističky vzduchu nebo topidla. Na českém trhu je e-shop etablovaný. V roce 2019 prodal např. 1700 klimatizací. Pro další růst jsme se rozhodli expandovat na zahraniční trhy a do budoucna chceme také vytvořit vlastní značku výrobků. Pro většinu jazyků, včetně maďarštiny, není název Vzdušín vhodný. Proto jsme také začali hledat nový název e-shopu i vlastních výrobků.
Jak na expanzi
Vytvořit novou značku a expandovat na nové trhy není jednoduché. Je potřeba promyslet mnoho věcí. Dobře zvolený brand vám pak může výrazně pomoci v marketingu. Náš postup lze rozdělit do několika částí.
-
Vytvoření seznamu úkolů