Tržby téměř 4 mil. Kč za 5 měsíců díky Facebook reklamě?

V létě v roce 2018 nás oslovil klient, který se zabývá prodejem doplňků stravy. Poptával pomoc s Facebook reklamou. Před námi už spolupracoval s několika freelancery a agenturami a nikdy nebyl spokojen. Neváhali jsme a rádi tuto výzvu přijali.

Klient si nepřál být jmenován, proto v případové studii najdete jen souhrnná čísla.

Struktura případové studie:

  1. zadání klienta
  2. návrh strategie
  3. analýza pixelu a katalogu pro dynamické reklamy
  4. nastavení reklam
  5. optimalizace, testování, škálování
  6. výsledky v čase
  7. celkové vyhodnocení

Poznámka k vyhodnocení: Čísla, která uvidíte, jsou z reklamního účtu na Facebooku. Kampaně vyhodnocujeme podle konverzního okna 7 + 1. Facebooku tedy přičítáme zákazníky, kteří reklamu jen viděli a do 24 hodin nakoupili nebo na reklamu klikli a do 7 dnů nakoupili.

Zadání klienta

Hlavní požadavek klienta bylo PNO do 10 %. Tedy s investicí např. 30 000 Kč utržit minimálně 300 000 Kč. Dále jsme se s klientem domluvili, že si grafiku pro reklamu bude tvořit sám.

Hned na začátku spolupráce byl klient upozorněn, že první 2 měsíce může být dokonce ve ztrátě, protože budeme testovat a optimalizovat. I přes porozumění a souhlas klienta jsme se však rozhodli jít tou nejméně riskantnější cestou, aby viděl výsledky co nejdříve.

Návrh strategie

Jak už jsme zmiňovali, klient neměl dobrou zkušenost se správou reklamy z minulosti, proto jsme se při návrhu strategie drželi jistoty. V bodech chronologicky takto:

  • nastavení dynamického remarketingu (1. měsíc)
  • nastavení statického remarketingu (1. měsíc)
  • nastavení akvizice na různá publika s menším rozpočtem (2. měsíc)
  • optimalizace kampaní a průběžné navyšování rozpočtů

Jak sami vidíte, strategie byla velmi prostá. Ještě než ji začneme realizovat, musíme se však přesvědčit, že je vše správně nastaveno. Proto hurá na analýzy...

Analýza pixelu a katalogu pro dynamické reklamy

Důkladně jsme zanalyzovali nastavení pixelu a událostí na e-shopu klienta pomocí nástroje Pixel Helper přímo od Facebooku a ověřením ve zdrojovém kódu v prohlížeči Google Chrome. Tato kombinace zaručuje, že i když není Pixel Helper 100 % (což často nebývá), dokážeme klientovi doručit 100 % výsledek díky ověření přímo v kódu.

Dále jsme provedli analýzu katalogu (feedu), ze kterého se generují produkty do dynamické reklamy.

Dohromady jsme objevili 10 chyb, které snižovaly výkonnost kampaní a zkreslovaly výsledky. Výstup s opravami jsme sepsali do dokumentu a poslali klientovi, aby jej předal IT (většinou s IT komunikujeme sami, abychom úpravy urychlili, ale klient se rozhodl o komunikaci po vlastní ose).

První část úprav byla hotová za měsíc. Na zbytek jsme si museli počkat další 2 měsíce.

Nastavení reklam

Přestože úpravy pixelu nebyly hotové, domluvili jsme se s klientem na spuštění kampaní. Spočítali jsme si totiž, že čekání na úpravy od programátora by bylo ve výsledku dražší, než zkreslené výsledky z reklamy.

Zhruba v půlce srpna proběhlo nastavení prvních kampaní (dynamický a statický remarketing). V základu nastavujeme zhruba 3 až 5 sad po 3 reklamách do dynamického remarketingu. A zhruba 3 sady o jednom banneru do statického. Z nastavených kampaní poté vybíráme to nejlepší a to necháváme běžet.

Jakmile se remarketingové kampaně rozběhly, nastavili jsme první akviziční kampaně. V akvizici obvykle začínáme s testováním cílových skupin. Díky tomu najdeme to, co nejlépe funguje a můžeme se postupně posouvat v testování hlouběji.

Optimalizace, testování, škálování

Zhruba po měsíci a půl jsme měli základní informace o tom, jakým kampaním se vede dobře a co zhruba funguje. Proto nastal čas vytěžit fungující kampaně na maximum.

Jinými slovy jsme začali zvyšovat rozpočty tak, abychom za co nejzajímavější PNO přinesli klientovi co nejvíce peněz. Na navyšování rozpočtů máme dvě techniky, které nejčastěji používáme, ale ty si zatím necháme jako obchodní tajemství. :-)

Výsledky v čase

Srpen (1. měsíc)

Čísla jsme nebrali jako 100 %, protože chyby v nastavení pixelu zkreslovaly výsledky.

Výsledky: investice 16 681 Kč | tržby 504 073 Kč

V pravém horním rohu vidíte datum, v levém dolním rohu útratu, poté tržby za 1 den od zhlédnutí reklamy a dále tržby za 7 dnů od kliknutí na reklamu.

Září (2. měsíc)

První úpravy chyb proběhly a číslům už se dá věřit.

Výsledky: investice 29 825 Kč | tržby 554 656 Kč

V pravém horním rohu vidíte datum, v levém dolním rohu útratu, poté tržby za 1 den od zhlédnutí reklamy a dále tržby za 7 dnů od kliknutí na reklamu.

Říjen (3. měsíc)

Výsledky: investice 33 889 Kč | tržby 629 416 Kč

V pravém horním rohu vidíte datum, v levém dolním rohu útratu, poté tržby za 1 den od zhlédnutí reklamy a dále tržby za 7 dnů od kliknutí na reklamu.

Listopad (4. měsíc)

V listopadu byla, i vzhledem k blížícím se Vánocům, největší útrata za dobu spolupráce.

Výsledky: investice 43 679 Kč | tržby 684 391 Kč

V pravém horním rohu vidíte datum, v levém dolním rohu útratu, poté tržby za 1 den od zhlédnutí reklamy a dále tržby za 7 dnů od kliknutí na reklamu.

Prosinec (5.měsíc)

Všimněte si, že jsme v listopadu vydělali za stejné náklady daleko víc peněz. To má dva důvody. První je, že jsou v prosinci obecně nejdražší reklamy z celého roku. A druhý je, že lidé nakupují primárně zhruba do poloviny měsíce.

Za normálních okolností bychom tedy nejdéle 20. prosince snížili rozpočty a reklamy znovu spustili v lednu. Náš klient měl ovšem v lednu hlavní sezónu, proto jsme si nemohli dovolit reklamy vypnout a v lednu je znovu optimalizovat.

Výsledky: investice 43 791 Kč | tržby 599 163 Kč

V pravém horním rohu vidíte datum, v levém dolním rohu útratu, poté tržby za 1 den od zhlédnutí reklamy a dále tržby za 7 dnů od kliknutí na reklamu.

Leden (6.měsíc)

I když jsme v prosinci utratili o něco více peněz, než jsme museli, v lednu se nám tato investice vrátila i s úroky. Klient za 1 měsíc utržil stejně jako obvykle za 2 měsíce.

Výsledky: investice 91 138 Kč | tržby 1 397 322 Kč

V pravém horním rohu vidíte datum, v levém dolním rohu útratu, poté tržby za 1 den od zhlédnutí reklamy a dále tržby za 7 dnů od kliknutí na reklamu.

Celkové vyhodnocení

Když nepočítáme srpen, u kterého nemáme správná data, utržil klient za 5 měsíců spolupráce 3 864 948 Kč. S tímto výsledkem jsme spokojení nejen my, ale také klient, který nám svěřil správu Facebook reklamy i pro svůj druhý e-shop. Tímto mu chceme poděkovat za důvěru i za celou dobu spolupráce a těšíme se na další měsíce!

Závěrem chceme upozornit, že výsledky klienta za tak krátkou dobu jsou opravdu nadstardní. Ale přesto, že je růst u většiny klientů pomalejší, všechny je držíme v zisku a PNO 10 % pro nás není neobvyklé.

 

Chcete i vy pomoci s reklamou na Facebooku? Napište nám.

 

Zdroj úvodního obrázku: https://unsplash.com/photos/aOYA7D3fse8

Tomáš Karásek

Tomáš Karásek

Specialista na výkonnostní Facebook reklamu. Spravuje účty s celkovou měsíční útratou přes 700 000 Kč. Ve volném čase se věnuje psaní, moderním technologiím a bojovým sportům.

Napište si o krátkou úvodní konzultaci zdarma

Úvodní telefonická konzultace pro váš projekt zdarma. Vyplňete formulář a my se vám v pracovní dny do 24 hodin ozveme.

Řekli o nás

Co o nás říkají naši zákazníci

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace