Obsah
V říjnu Seznam spustil produktové inzeráty. Inzeráty se zobrazují napravo od TOP pozic Skliku a fulltextových výsledků. Velmi se podobají Google nákupům. Automaticky načítají data z XML exportu pro Zboží.cz.
Nastavení probíhá propojením vašeho profilu na Zboží.cz a Sklik.cz.
Je nutné vybrat provozovnu..
Cíle
Včasně zavést nový formát reklam, než bude velká konkurence a tím i vyšší ceny za klik. Zvýšit počty konverzí při dodržení definovaných PNO.
Naše řešení
- Přidání vlastních štítků pro označení akčního zboží.
- Nastavení produktových kampaní v rozhraní Skliku.
- Rozdělení produktových kampaní dle kategorií, výrobců a dalších kritérií.
- Potlačení max. CPC pro nezajímavé segmenty produktů.
Výsledky
Produktové inzeráty jsme nastavovali do několika e-shopů v různých segmentech. Zde jsou dosažené hodnoty za sledované období od 20.11. 2015 do 20.12. 2015.
Segment | CTR | Prům. CPC | Prům. pozice | Konverzní poměr | PNO |
---|---|---|---|---|---|
Sport | 1,8 % | 1,0 Kč | 3,7 | 1,6 % | 3,4 % |
Krmivo | 1,4 % | 3,3 Kč | 3,4 | 9,4 % | 3,6 % |
Speciální elektro | 1,0 % | 5,7 Kč | 3,0 | 3,0 % | 3,4 % |
Matrace | 0,7 % | 7,6 Kč | 3,6 | 4,9 % | 4,1 % |
Koupelny | 1,7 % | 3,5 Kč | 3,2 | 1,6 % | 3,0 % |
Závěrem
- Produktové inzeráty jsou efektivní reklamou napříč různými segmenty. Dosahují dobrých konverzních poměrů a PNO.
- Nejsou příliš velkým zdrojem konverzí v poměru s klasickou PPC reklamou a zbožovými srovnávači. Nečekejte v tomto směru žádné zázraky.
- Nastavení je snadné a rychlé.
- Dejte si pozor na názvy produktů v XML souborech. Zásadně ovlivní, jestli se inzerát vůbec zobrazí. Není vhodné používat pouze modelové označení produktu, ale také jejich generický název.