Pokud se budeme bavit o vytváření odkazů, tak kvalita je poměrně těžká metrika k analýze. 

Na čem se ale většina odborníků na link building shodne je fakt, že posledních pár let je kvalita důležitá nad kvantitou.

Raději bych získal 10 kvalitních odkazů než 100 průměrných, aby kampaň měla co nejlepší efekt.

V této případové studii chci ukázat výsledky link buildingové kampaně s vysokou návratností investic (ROI), kterou jsem u Vzdušínu použil k podpoře webu v organickém vyhledávání a jeho následného růstu.

Pokud víte, jaké jsou zhruba náklady na online marketing a jednotlivé reklamní kanály, možná budete překvapeni, jak skvělou návratnost link building dokáže nabídnout.

V konečném důsledku se totiž jedná jen o zlomek ceny celkového marketingového rozpočtu.

Pozadí projektu a výsledky

Když jsme přesně před rokem tvořili na náš web Next Vision případovku o Vzdušínu na téma “Jak posunout zaběhnutý e-shop o 80 % za jediný rok”, v té době na tom nebyl Vzdušín v rámci organického vyhledávání úplně nejlíp.

Nedařilo se nám, zaznamenali jsme meziroční pokles něco málo přes 20 % (Google -12,72 %, Seznam - 42,71 %). 

Organická návštěvnost meziroční srovnání

Organická návštěvnost - meziroční srovnání rok 2019 a 2018

I když pro mě návštěvnost v tomto případě byla druhořadá, jelikož tržby se nijak nepropadly, přesto jsem s výsledkem nebyl spokojený.

Okamžitě jsem začal řešit co s tím. Mám rád výzvy a tohle bylo přesně ono. Povaha lva se prostě nezapře :)

Změna link buildingové strategie

Věděl jsem, že po technické a obsahové stránce na tom Vzdušín není nejhůře, ten markantní rozdíl oproti konkurenci tvořily zpětné odkazy. Vzdušín měl zkrátka kvantitu, ale ne kvalitu.

Pojďme si v krátkosti ukázat, jak jsem postupoval:

  • Analýza současného stavu odkazového portfolia Vzdušínu
  • Analýza odkazového portfolia konkurence
  • Analýza trhu a odkazových příležitostí
  • Vytvoření nové strategie
  • Tvorba měsíčních kampaní a optimalizace

Prostřednictvím přístupu založeného na datech jsem pro Vzdušín vybudoval kvalitní a vysoce relevantní odkazy v poměrně malém počtu (45).

Dosažené výsledky

Nyní, přesně po roce od data, kdy vznikla případovka a kdy jsem aktivně začal řešit novou link buildingovou strategii můžu konstatovat, že se mi podařilo zvýšit návštěvnost meziročně o více než 70 %.

U Vzdušínu je nicméně interpretace dosažených meziročních výsledků trošku náročná a zavádějící, protože nám do výsledků výrazně zasahuje sezónnost mobilních klimatizací. 

Proto spíše sleduji trend měsíčních meziročních výsledků a tam jsou obvykle průměrné nárůsty návštěvnosti o více jak 150 %. V tržbách to pak dělá nárůst o více jak 200 %. 

Organická návštěvnost meziroční srovnání

Organická návštěvnost - meziroční srovnání rok 2020 a 2019

Minulý rok (2019) Vzdušínu přálo počasí a hledanosti mobilních klimatizací rapidně narostly. Mobilní klimatizace hledalo v letních měsících zhruba 90 tisíc lidí měsíčně. 

Hledanost mobilních klimatizací rok 2019

Data průměrné měsíční hledanosti v roce 2019 z Googlu

Letos (2020) byly letní měsíce deštivé, a to se projevilo poklesem hledanosti na cca 15 tisíc lidí měsíčně. 

Hledanost mobilních klimatizací rok 2020

Data průměrné měsíční hledanosti v roce 2020 z Googlu

To jsou opravdu markantní rozdíly a krásně to jde vidět na screenu níže:

Google Analytics Vzdušín

Šipka ukazuje peak v roce 2019 a jeho absenci v roce 2020.

Náš růst v roce 2020 je napříč celým spektrem produktových řad, takže do něj nezasahuje sezónnost produktů ani pandemie koronaviru, jak bylo dotazováno na Linkedinu, viz. níže.

Linkedin komentář

Případová studie v číslech

  • Získali jsme celkem 45 kvalitních odkazů (důležitá diverzifikace odkazového portfolia).
  • Celkové náklady na link building 106 775 Kč za 12 měsíců, tj. 8 897 Kč na měsíc (obsahuje náklady i na agenturní práci).
  • Průměrný měsíční meziroční nárůst organické návštěvnosti o více jak 150 %.
  • Průměrný měsíční meziroční nárůst tržeb z organického vyhledávání o více jak 200 %
  • Celková návratnost investice (ROI) je více než 780 % (ROI = náklady na link building, hrubý zisk (tržby z organického vyhledávání náklady na nákup zboží)

Co byste si měli odnést

Možná jste v této případové studii očekávali konkrétní postup prací, jak jsem se k výsledkům dopracoval, jak vypadala strategie.

Mým záměrem a cílem této případovky je ukázat, jak moc je link building důležitou součástí SEO a také jak moc efektivní v rámci návratnosti dokáže být.

Výsledky sice nejsou přes noc, avšak investice se postupem času začne vyplácet. A co víc, tyto výsledky postaví důležité základy pro další obchodní růst a získá obrovský potenciál pro další rozvoj zpětných odkazů a posílení projektu na trhu.

ŽÁDOST O KONZULTACI ZDARMA

Máte dotaz či poptávku? Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět.

Za první telefonickou konzultaci nic neplatíte.

Odesláním souhlasíte s tím, že zpracujeme výše uvedené údaje za účelem Vašeho kontaktování v souvislosti s Vaším dotazem či poptávkou.

Nechcete čekat? Volejte hned.

+420 797 724 661  

Rádi Vás uslyšíme Po - Pá 08:00 - 17:00

Pomáhali jsme značkám

Fleurop logo
Concept logo
My Fair Landia logo
Logo Vzdušín
KetoFit logo
VŠMVV logo
Remko logo
Wellmall logo
esthetx
Incomputer logo
Zdravýspánek.cz logo
Laser esthetic logo
Jake & James logo
Nature No Tea logo
Bioplace logo
Wooden Hero logo
Silver Republic logo
Tvůj lék logo