Při budování zpětných odkazů není snadné měřit kvalitu každého z nich. Co vám ale většina odborníků potvrdí, je to, že při linkbuildingu má kvalita vždy větší prioritu než kvantita.

Pro maximalizaci úspěšnosti kampaně pro mě bude pokaždé lepší, když vytvořím deset odkazů, které budou opravdu kvalitní, než abych jich měl desetkrát tolik, ale v průměrné kvalitě.

Prostřednictvím této případové studie chci ukázat, jak se mi pomocí link buildingové strategie s vysokou návratností investic podařilo podpořit e-shop Vzdušín v organickém vyhledávání.

Jestliže máte s online marketingem zkušenosti a tím pádem víte, kam až mohou vyšplhat náklady na udržování jednotlivých reklamních kanálů, možná vás překvapí, jaké návratnosti lze za pomocí linkbuildingu dosáhnout.

Náklady na takovou kampaň totiž představují pouze zlomek toho, co vyžaduje celý marketingový rozpočet.

Propad v organickém vyhledávání

Je to přesně rok, co jsme v Next Vision vytvořili případovou studii na téma “Jak posunout zaběhnutý e-shop o 80 % za jediný rok”.

Když jsme případovku publikovali, Vzdušín se ve výsledcích organického vyhledávání spíše propadal a zažíval meziroční pokles přesahující 20 % (12,72 % v Google a 42,71 % na Seznamu).

Organická návštěvnost meziroční srovnání
Organická návštěvnost – meziroční srovnání rok 2019 a 2018

Návštěvnost pro mě nebyla hlavní prioritou, jelikož se čísla z hlediska tržeb držela v normálu, ale i tak mi to nedalo a musel jsem situaci začít řešit.

Čas na změnu strategie

Nepochyboval jsem o tom, že pokud jde o obsah a technické provedení, Vzdušín na tom byl vcelku dobře.

Nevýhoda oproti konkurenci spočívala ve zpětných odkazech – problémem však nebyla kvantita, ale kvalita.

Rozhodl jsem se tedy pro následující postup:

  • Průzkum tehdejšího portfolia odkazů Vzdušínu
  • Analýza zpětných odkazů konkurence
  • Průzkum možností vložení zpětných odkazů, které trh nabízí
  • Vytvoření nové strategie
  • Práce na měsíčních kampaních a optimalizaci

Na základě dat, která se mi podařilo získat, jsem pro Vzdušín vybudoval menší počet odkazů (konkrétně 45) s tím, že každý z nich splňoval vysoké nároky na kvalitu a relevanci.

Jaké výsledky nám tato strategie přinesla?

Už je to rok od první případovky a tím pádem i od doby, co jsem se pustil do aktivní linkbuildingové kampaně. Už teď mohu říct, že jsem s její pomocí dokázal navýšit meziroční návštěvnost o 70%.

Musím ale zmínit, že se jedná o projekt, jehož tržby se odvíjejí od aktuální sezóny, a proto mohou být meziroční výsledky trochu zavádějící a jejich interpretace je přirozeně dost náročná.

Z toho důvodu meziroční rozdíly porovnávám spíše v rámci jednotlivých měsíců. Zde se ukázalo, že se zvedla návštěvnost o více než 150 % a tržby dokonce o 200 %.

Organická návštěvnost meziroční srovnání
Organická návštěvnost – meziroční měsíční srovnání rok 2020 a 2019

Loni, tedy v roce 2019, letní teploty vyšplhaly opravdu vysoko, a proto lidé mobilní klimatizace hojně vyhledávali. Během léta se jednalo zhruba o 90 tisíc lidí měsíčně.

Hledanost mobilních klimatizací rok 2019
Data průměrné měsíční hledanosti v roce 2019 z Googlu

Jak si jistě pamatujete, v letošním roce (2020) letní měsíce přinesly spíše deštivé dny, a to se také podepsalo na vyhledávání mobilních klimatizací, které kleslo zhruba na 15 tisíc lidí měsíčně.

Hledanost mobilních klimatizací rok 2020
Data průměrné měsíční hledanosti v roce 2020 z Googlu

Jak se můžete sami přesvědčit z následujícího screenu, jde o opravdu markantní rozdíly.

Google Analytics Vzdušín
Šipka ukazuje peak v roce 2019 a jeho absenci v roce 2020.

Nárůst v roce 2020 jsme zaznamenali v rámci celého spektra produktových řad, což znamená, že jej nezasáhla sezónnost produktů ani koronavirová pandemie, jak se nás ptali na Linkedinu, viz. screen:

Linkedin komentář

 

Důležitá čísla této případovky

  • Pro Vzdušín se mi podařilo vytvořit 45 kvalitních odkazů, které zajistily diverzifikaci odkazového portfolia.
  • Linkbuilding vyšel celkem na 106 775 Kč za 12 měsíců, což znamená 8 897 Kč na měsíc (suma zahrnuje i náklady na agenturní práci).
  • Vzdušín zaznamenal průměrný měsíční meziroční nárůst organického trafficu o více než 150 %.
  • Tržby z organického vyhledávání se v rámci průměrného měsíčního meziročního nárůstu zvedly o více než 200 %
  • Celková návratnost investice (ROI) překročila 780 % (ROI = linkbuildingové náklady, hrubý zisk (profit z organic traffic − výdaje na nakupování zboží)

Co vám měla tato studie přinést?

Možná jste od této studie očekávali něco jiného. Mým cílem však nebylo popisovat konkrétní postupy a celkovou strategii, ale ukázat to, jak linkbuilding dokáže SEO vylepšit a jak efektivní návratnost přináší.

Samozřejmě nemůžete očekávat okamžité výsledky, nicméně čas i peníze vložené do kvalitního linkbuildingu se časem ukážou jako dobrá investice.

Výsledky, které vám přinese, vytvoří pevný základ pro budoucí obchodní růst a budování zpětných odkazů a zároveň posílí projekt v rámci trhu.

ŽÁDOST O KONZULTACI ZDARMA

Máte dotaz či poptávku? Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět.

Za první telefonickou konzultaci nic neplatíte.

Odesláním souhlasíte s tím, že zpracujeme výše uvedené údaje za účelem Vašeho kontaktování v souvislosti s Vaším dotazem či poptávkou.

Nechcete čekat? Volejte hned.

+420 797 724 661  

Rádi Vás uslyšíme Po - Pá 08:00 - 17:00

Pomáhali jsme značkám

Fleurop logo
Concept logo
My Fair Landia logo
Logo Vzdušín
KetoFit logo
VŠMVV logo
Remko logo
Wellmall logo
esthetx
Incomputer logo
Zdravýspánek.cz logo
Laser esthetic logo
Jake & James logo
Nature No Tea logo
Bioplace logo
Wooden Hero logo
Silver Republic logo
Tvůj lék logo