Produktové inzeráty Seznam Sklik

V říjnu Seznam spustil produktové inzeráty. Inzeráty se zobrazují napravo od TOP pozic Skliku a fulltextových výsledků. Velmi se podobají Google nákupům. Automaticky načítají data z XML exportu pro Zboží.cz.

Sklik PLA - produktové inzeráty případová studie

Nastavení probíhá propojením vašeho profilu na Zboží.cz a Sklik.cz.

Sklik PLA - produktové inzeráty případová studie nastavení

 

Je nutné vybrat provozovnu..

Sklik PLA - produktové inzeráty případová studie vybrat provozovnu

 

Cíle

Včasně zavést nový formát reklam, než bude velká konkurence a tím i vyšší ceny za klik. Zvýšit počty konverzí při dodržení definovaných PNO.

produktové inzeráty Sklik - segmentace

Naše řešení

  • Přidání vlastních štítků pro označení akčního zboží.
  • Nastavení produktových kampaní v rozhraní Skliku.
  • Rozdělení produktových kampaní dle kategorií, výrobců a dalších kritérií.
  • Potlačení max. CPC pro nezajímavé segmenty produktů.

 

Výsledky

Produktové inzeráty jsme nastavovali do několika e-shopů v různých segmentech. Zde jsou dosažené hodnoty za sledované období od 20.11. 2015 do 20.12. 2015.

Segment CTR Prům. CPC Prům. pozice Konverzní poměr PNO
Sport 1,8 % 1,0 Kč 3,7 1,6 % 3,4 %
Krmivo 1,4 % 3,3 Kč 3,4 9,4 % 3,6 %
Speciální elektro 1,0 % 5,7 Kč 3,0 3,0 % 3,4 %
Matrace 0,7 % 7,6 Kč 3,6 4,9 % 4,1 %
Koupelny 1,7 % 3,5 Kč 3,2 1,6 % 3,0 %

Závěrem:

  • Produktové inzeráty jsou efektivní reklamou napříč různými segmenty. Dosahují dobrých konverzních poměrů a PNO.
  • Nejsou příliš velkým zdrojem konverzí v poměru s klasickou PPC reklamou a zbožovými srovnávači. Nečekejte v tomto směru žádné zázraky.
  • Nastavení je snadné a rychlé.
  • Dejte si pozor na názvy produktů v XML souborech. Zásadně ovlivní, jestli se inzerát vůbec zobrazí. Není vhodné používat pouze modelové označení produktu, ale také jejich generický název.

 

Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Řekli o nás

Co o nás říkají naši zákazníci

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace