E-shopu se šperky stouply příjmy z reklam o 107% !

Zadání

O e-shopu

E-shop nabízí stříbrné a ocelové šperky. Obchod má výdejní místo v centru Prahy na Václavském náměstí. V sortimentu obchodu najdete prsteny, náušnice, náramky, přívěsky, náhrdelníky nebo řetízky.

Výchozí situace

Správu kampaní jsme přebírali v polovině listopadu před největší vánoční sezonou. Cílem byla podpora prodeje v období, kdy je dosažena více než polovina celoročních tržeb. Vzhledem k vyšším maržím přináší i vyšší podíl nákladů na obratu (35-40 %), velmi slušnou návratnost investic.

Podmínky

  • náklady na kampaně do 40 % celkové hodnoty objednávek.

Realizace

Po převzetí jsme se pustili do kompletního auditu kampaní (úprava textu inzerátů, optimalizace cenových nabídek, nasazení remarketingu).

Využívané nástroje

  • Google Analytics
  • Google AdWords
  • Seznam Sklik
  • Glami
  • Facebook Ads

 

Výsledky

Vyhodnocení úspěšnosti kampaní během vánoční sezony

V období od 15.11 až do konce prosince došlo ve srovnání se stejným obdobím před rokem k celkovému nárůstu tržeb obchodu o 74 %, přičemž tržby z kampaní v AdWords a Sklik zaznamenaly zvýšení až o 107 %.

Podíl  tržeb dosažených za pomoci inzerce byl 47 % z celkové tržby obchodu. Náklady na kampaně tvořili 27 % z celkové hodnoty objednávek. Reklama tedy byla velmi efektivní.

Na základě dostupného měření u inzerce na Facebooku dosáhla cena za přivedení 1 nákupu pouze 151 Kč, co je menší částka než tomu bylo u AdWords a Sklik.

Ukázka vizuálu bannerové inzerce

výzva k akci na Facebooku

 

Srovnání tržeb během vánoční sezony z let 2017 a 2016.

 
​Doporučení: dejte si pozor na verifikaci Google Merchant webu. Nedělejte změny vlastníka webu v Merchant v top sezóně. Mohli jsme získat o mnoho desítek tisíc více v tržbách.
 
V tomto grafu lze vidět srovnání návštěvnosti webu v posledním kvartálu let 2017 a 2016.
 
Petr Myšák

Petr Myšák

S Petrem se setkáte na první nezávazné schůzce, v NEXT Vision je zodpovědný za projektové řízení a návrh marketingových strategií. Vystudoval ČVUT, webdesignu a on-line marketingu se věnuje od roku 2006. Rád sportuje, věnuje se horské turistice.

Řekli o nás

Co o nás říkají naši zákazníci

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace