20

hodin analýzy

10

nových TOP produktů

Průzkum trhu není jen doménou velkých nadnárodních korporací. Může vám reálně vydělat peníze. Často vám je také ušetří. Jak jsme díky němu rozšířili sortiment e-shopu tak, že tržby vzrostly o 11 milionů?

K reklamě i širší nabídka zboží

Klient měl původně na e-shopu 17 kategorií zboží a v nich nižší desítky produktů, přičemž jeho značka nebyla na trhu příliš zavedena. Začali jsme spravovat jeho reklamní kampaně založené na platbě za kliknutí (Pay-per-click – PPC) a propagaci na Facebooku. V dalším kroku nás klient požádal, zda bychom mohli najít vhodný sortiment pro rozšíření nabídky jeho e-shopu. Ta stávající sestávala především z dekorací a vybavení domácnosti.

Metodika výběru vhodného sortimentu

[digilabs_forms_content_lock form="odemceni-obsahu" conditional="popup“]

Komplexní průzkum trhu samozřejmě nepřipadal v úvahu. Jeho cena se pohybuje od stovek tisíc výše. Za daných podmínek nebylo reálné se do něj pustit v plné šíři v tak širokém oboru, jako jsou domácí potřeby a dekorace. To by byla práce spíše pro výzkumnou agenturu. Místo něj jsme navrhli dílčí audit v rozsahu 20 hodin, jehož součástí bude kontrola zdarma dostupných zdrojů a dat získaných našimi nástroji. Výstupem z něj budou:

  1. Perspektivní kategorie pro plnění zbožím.
  2. Konkrétní příklady produktů pro vybrané kategorie.

Volba informačních zdrojů

V rámci omezeného počtu hodin jsme vycházeli z několika informačních zdrojů: 

  1. Struktury kategorií podobně koncipovaných tuzemských i zahraničních e-shopů.
  2. Nejprodávanějších produktů dle kategorií na platformě Amazon Marketplace. 
  3. Hledanosti produktů a kategorií v České republice.
  4. Cenových hladin produktů.
  5. Konkurenčnosti kategorií a produktů podle ceny klíčových slov v PPC.

11 milionů díky čtyřem novým kategoriím

Na základě rozboru dat jsme navrhli 13 nových obecných kategorií (např. dětský pokoj) a 14 produktových kategorií (např. akumulátorové vrtačky). S klientem jsme následně vyloučili ty, které nesplňovaly jeho požadavky na marži, cenu, počet variant rozměrů apod. Nakonec jsme tak nabídku e-shopu rozšířili o čtyři produktové kategorie a všechny původně navržené obecné kategorie.

Také jsme navrhli 10 produktů, které by bylo vhodné zařadit nově do sortimentu.

A jak se aplikace poznatků získaných průzkumem trhu projevila v praxi?

  • Eshop má za 2 roky tržby 19,3 milionů korun. 
  • 57 % tržeb mají na svědomí čtyři nově přidané kategorie produktů.
  • 20 TOP nejprodávanějších produktů jsou z nově přidaných kategorií
  • Klient přes e-shop prodal na základě celkem 15 000 objednávek přes 24 000 produktů. Téměř 14 000 z nich bylo právě z těch deseti, o které jsme doporučili nabídku rozšířit.
  • Konverzní poměr z PPC kampaní byl 3,63 %.

Vhodná volba sortimentu tak dokázala výrazně zvýšit tržby e-shopu. Velký dopad měla i na průměrnou hodnotu objednávky. A také zajistila vyšší efektivitu reklamní kampaně, protože vzrostla průměrná hodnota zboží i marže. To by s původním sortimentem nebylo možné. 

Za úspěchem stojí také velmi dobrá spolupráce s majiteli e-shopu, kteří byli ochotni naslouchat, upustit od původního sortimentu a přeorientovat se na prodávanější kategorie zboží.

Díky komplexnímu náhledu a spojení řady dílčích kroků v jeden funkční celek se námi spravované výkonnostní kampaně ve výsledku podílely na prodejích více než 70 %.

[/digilabs_forms_content_lock]

ŽÁDOST O KONZULTACI ZDARMA

Jste připraveni posunout své podnikání na další úroveň?

Jaký máte celkový rozpočet na marketing a reklamu?

K jaké investici se nejvíce blížíte? Tuto informaci potřebujeme proto, abychom si udělali lepší obrázek o rozsahu možné spolupráce.
20 000 KčS takovým rozpočtem vám v marketingu nedokážeme pomoci. A pravděpodobně ani naše konkurence.
50 000 KčPočítejte spíše s jednorázovými pracemi. Budeme se snažit, abyste příště klikli více doprava!
200 000 KčMáte menší projekt? Tento rozpočet nám na jeho pravidelné opečovávání bude stačit.
500 000 KčInvestice do kvalitního marketingu se vyplatí. Děkujeme, že jste si toho vědomi!
1 000 000 KčJde vidět, že to s vaší snahou myslíte vážně. Využijeme všech dostupných sil. Pozor — po zboží ve vašich skladech se jen zapráší.
100 000 000 KčStátní zakázky neděláme. Nebo jste vyhráli v loterii?

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním Vašich údajů společností Next Vision pro účely kontaktování Vaší osoby v rámci odeslané poptávky či dotazu.

Pokud neradi čekáte, můžete nám rovnou zavolat.

+420 797 724 661

Petr Myšák, jednatel, kontakt

 

Spojeni budete s Petrem, který rád pomůže vašemu byznysu.
Telefonicky se s námi můžete spojit od pondělí do pátku v časech 8:00 - 16:30

Přečtěte si i další příběhy

Expanze e-shopu do zahraničí, do rumunska, PPC a SEO

Případová studie

Jak jsme za první rok prodali elektroniku za 13 mil. Kč na novém trhu

13mil. Kč tržeb
5měsíců do dosažení profitability
13% průměrné PNO
30% podíl tržeb Emagu
Zobrazit případovou studii
Případová studie Aerium privátní značka

Případová studie

Případová studie SEO a PR: Jak jsme prodali tisíce elektrokoloběžek vlastní značky AERIUM

198% nárůst prodejů
65% nárůst hledanosti brandu
42% nárůst návštěvnosti z Organicu
15% celkové PNO
Zobrazit případovou studii

Pomáhali jsme značkám

Fleurop logo
Concept logo
Logo Vzdušín
KetoFit logo
VŠMVV logo
Remko logo
Wellmall logo
esthetx
Incomputer logo
Zdravýspánek.cz logo
Laser esthetic logo
Jake & James logo
Nature No Tea logo
Bioplace logo
Wooden Hero logo
Silver Republic logo
Tvůj lék logo