V této případové studii vám ukážeme, že průzkum trhu není jen doménou velkých nadnárodních korporací a může vám reálně vydělat (a ještě častěji ušetřit) peníze. 

Zadání klienta:

Klient měl nový eshop, který neměl široký sortiment a značka eshopu nebyla na trhu vůbec zavedena. Jelikož jsme pro něj začali spravovat reklamní PPC kampaně a propagaci na Facebooku, požádal nás, zda bychom pro něj nemohli najít vhodné produkty k prodeji. Sortiment eshopu byly doposud především dekorace do domácnosti a sortiment z kategorie vybavení domácnosti.

Náš návrh:

Komplexní průzkum trhu samozřejmě nepřipadal v úvahu. Jeho cena se pohybuje od stovek tisíc a v tak širokém oboru jako jsou “domácí potřeby a dekorace” je nereálné jej realizovat v plné šíři. V Next Vision takové průzkumy ani nerealizujeme. Na to jsou výzkumné agentury. Místo toho jsme navrhli dílčí audit v rozsahu 20 hodin. Součástí auditu bude kontrola zdarma dostupných zdrojů a dat z našich nástrojů. Výstupem budou:  

  1. perspektivní kategorie pro plnění zbožím
  2. konkrétní příklady produktů pro vybrané kategorie

Původní stav:

Klient měl na eshopu 17 kategorií zboží a v nich nižší desítky produktů. 

Jak jsme postupovali:

V rámci omezeného počtu hodin jsme vycházeli z několika informačních zdrojů. 

  1. Prošli jsme strukturu kategorií podobně koncipovaných eshopů v ČR i v zahraničí.
  2. Nejprodávanější produkty dle kategorií na marketplace Amazonu. 
  3. Porovnání s hledaností produktů a kategorií v ČR.
  4. Porovnání cenových hladin produktů.
  5. Detailní porovnání konkurenčnosti kategorií a produktů (podle ceny klíčových slov v PPC).

Výstupy naší práce:

Na základě získaných dat jsme navrhli 13 nových obecných kategorií (např. dětský pokoj) a 14 produktových kategorií (např. aku vrtačky). S klientem jsme následně vyloučili kategorie, které nesplnily požadavky (nízká marže, nízká cena produktu, velký počet variant rozměrů…) a zůstaly pouze 4 produktové kategorie + již zmíněné obecné.

Dále jsme navrhli příklady 10 produktů, které by bylo vhodné zařadit do sortimentu. A to bylo v časových možnostech 20 hodin vše. Získané informace jsme předali klientovi v jednoduché excelové tabulce s komentáři a ten vybral konkrétní produkty od dodavatelů pro svůj eshop.

Výsledky v řeči čísel: 

  • Eshop má za 2 roky tržby 19,3 milionů korun. 
  • 57 % tržeb mají na svědomí čtyři nově přidané kategorie produktů.
  • 20 TOP nejprodávanějších produktů jsou z nově přidaných kategorií
  • Celkově se v 15 000 objednávkách prodalo 24 217 produktů a 13 849 bylo z námi doporučených produktů.
  • Konverzní poměr z PPC kampaní byl 3,63 %.

Následně jsme dokázali velmi efektivně spravovat PPC kampaně a reklamní kampaně na sociálních sítích a to je již běžné marketingové řemeslo. Námi spravované výkonnostní kampaně se na prodejích podíleli více než 70 %. 

Poznámky: 

Prodeje zboží z původních kategorií za celou dobu prodeje dosáhly 43 procent. Vhodně zvolený sortiment tak dokázal výrazně zvýšit tržby e-shopu. Ještě zásadnější měl dopad na průměrnou hodnotu objednávky. Zajistil také, aby se reklamní kampaně vyplácely díky vyšší průměrné hodnotě zboží i vyšší marži. To by s původním sortimentem nebylo možné. 

Zároveň zde probíhala velmi dobrá spolupráce a komunikace s majiteli eshopu, kteří byli ochotni naslouchat, upustit od původního sortimentu eshopu a přeorientovat se na prodávanější kategorie zboží. S ohledem na to, že majitelé eshopu ze získaných dat těží dodnes i u dalších e-commerce projektů nemůžeme zveřejnit detaily informací k produktům a kategoriím.

Na závěr je třeba dodat, že výsledek je vždy souhrnem mnoha dílčích kroků, které se spojí v celek. Přičemž právě v ecommerce platí dvojnásob, že člověk potřebuje neustále inovovat a pracovat na zlepšeních. Často leží úspěch v komplexnějším náhledu na business jako celek.

Rádi s prodejem na internetu pomůžeme i vám. Spojte se s námi pro úvodní nezávaznou konzultaci.

ŽÁDOST O KONZULTACI ZDARMA

Máte dotaz či poptávku? Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět.

Za první telefonickou konzultaci nic neplatíte.

Odesláním souhlasíte s tím, že zpracujeme výše uvedené údaje za účelem Vašeho kontaktování v souvislosti s Vaším dotazem či poptávkou.

Nechcete čekat? Volejte hned.

+420 797 724 661  

Rádi Vás uslyšíme Po - Pá 08:00 - 17:00

Pomáhali jsme značkám

Fleurop logo
Concept logo
My Fair Landia logo
Logo Vzdušín
KetoFit logo
VŠMVV logo
Remko logo
Wellmall logo
esthetx
Incomputer logo
Zdravýspánek.cz logo
Laser esthetic logo
Jake & James logo
Nature No Tea logo
Bioplace logo
Wooden Hero logo
Silver Republic logo
Tvůj lék logo