V létě v roce 2018 nás oslovil klient, který se zabývá prodejem doplňků stravy. Poptával pomoc s Facebook reklamou. Před námi už spolupracoval s několika freelancery a agenturami a nikdy nebyl spokojen. Neváhali jsme a rádi tuto výzvu přijali.
Klient si nepřál být jmenován, proto v případové studii najdete jen souhrnná čísla.
Poznámka k vyhodnocení: Čísla, která uvidíte, jsou z reklamního účtu na Facebooku. Kampaně vyhodnocujeme podle konverzního okna 7 + 1. Facebooku tedy přičítáme zákazníky, kteří reklamu jen viděli a do 24 hodin nakoupili nebo na reklamu klikli a do 7 dnů nakoupili.
Zadání klienta
Hlavní požadavek klienta bylo PNO do 10 %. Tedy s investicí např. 30 000 Kč utržit minimálně 300 000 Kč. Dále jsme se s klientem domluvili, že si grafiku pro reklamu bude tvořit sám.
Hned na začátku spolupráce byl klient upozorněn, že první 2 měsíce může být dokonce ve ztrátě, protože budeme testovat a optimalizovat. I přes porozumění a souhlas klienta jsme se však rozhodli jít tou nejméně riskantnější cestou, aby viděl výsledky co nejdříve.
Návrh strategie
Jak už jsme zmiňovali, klient neměl dobrou zkušenost se správou reklamy z minulosti, proto jsme se při návrhu strategie drželi jistoty. V bodech chronologicky takto:
- nastavení dynamického remarketingu (1. měsíc)
- nastavení statického remarketingu (1. měsíc)
- nastavení akvizice na různá publika s menším rozpočtem (2. měsíc)
- optimalizace kampaní a průběžné navyšování rozpočtů