Strategie PPC kampaní

Máte stanovené cíle kampaně?
Jaké jsou vaše KPI’s?
Máte stanovené rozpočty a jaké?
Jaké druhy konverzí budete měřit?
Jaká je maximální akceptovatelná cena za konverzi? Kolik procent z ceny zboží můžete do reklamy investovat?
Pracujete s “LTV”? Tedy s dlouhodobou hodnotou zákazníka?
Reflektují vaše kampaně sezónnost prodeje?
Máte sepsané konkurenční výhody, které chcete uvádět v reklamách?
Máte připravené a zkontrolované texty reklam?
Jsou připraveny grafické reklamy pro obsahovou síť?
Máte stanoveny pevné termíny pravidelných vyhodnocení úspěšnosti kampaní?

Google Analytics

Máte nastavený import nákladů z Skliku do Google Analytics?
Sledujete přehledy asistovaných konverzí jednotlivých zdrojů?
Máte vyloučeny interní návštěvnost pro odfiltrování testovacích objednávek?
Posíláte si tržby bez DPH a ceny dopravy?
Máte aktivované demografické přehledy?
Máte nastaveno Google Analytics 4?
Máte vyloučenou návštěvnost z platebních bran?
Neduplikuje se vám návštěvnost kvůli dvojímu měření pageView?
Máte nastavenu anonymizaci IP adresy v kódu pro Google Analytics?
Máte propojený účet se Search Console?
Máte aktivováno měření vyhledávání na webu?
Máte nastaven průchod košíkem pro pozdější analýzu výkonnosti jednotlivých kroků?

Nastavení účtu Google Ads a Sklik

Máte zapnuté automatické značkování kampaní?
Využíváte doplňkové mikrokonverze pro nasycení systému daty o relevantním publiku?
Máte u jednotlivých konverzí přiřazenu odpovídající hodnotu?
Máte správně nastavený atribuční model pro měřené konverze?
Testujete jednotlivé automatické nabídky pomocí experimentů?
Máte propojen účet s účtem Google My Business a využíváte rozšíření o lokalitu?
Máte propojen Sklik účet s účtem na Firmy.cz a sbíráte z Firem.cz remarketingová publika?
Máte správně propojený účet s Google Analytics?
Máte propojený účet YouTube?
Využíváte skripty na kontrolu stránek vedoucích na chybu 404?
Využíváte skripty na tvorbu produktových kampaní podle zadaného parametru?
Máte nastaven skript pro kontrolu rozpočtů?
Máte nastaven skript pro kontrolu anomálií (velkých rozdílů) v chování kampaní?
Posíláte si z Google Analytics rozšířená remarketingová publika?
Využíváte automatická pravidla? Například pravidlo pro kontrolu vyčerpání kreditu?
Máte na webu vložen Propojovač konverzí pro správně započítávání konverzí ze všech zařízení?
Máte nastaveny kampaně pro remarketing a případně pro opuštěný košík?
Máte zkontrolováno, že se vaše publika plní daty o návštěvnících?
Sledujete zda denní rozpočet neomezuje kampaně s dobrým CPA?
Používáte cílení na základě typu zařízení?
Používáte cílení na základě lokality?
Pokud máte více prodejen, máte ověřené a importované lokality provozoven?
Provádíte A / B testování?

Kampaně ve vyhledávání

Máte v kampaních doplněny relevantní remarketingová publika na pozorování pro nasycení systému strojového učení daty?
Nepadají vám do kampaní vyhledávací dotazy s brandovými výrazy, což vám uměle zvyšuje efektivitu kampaně?
Využíváte dynamické vkládání klíčových slov do titulků reklam pro zvýšení relevance reklamy a získání lepšího skóre kvality?
Máte v inzerátech výzvu k akci?
Vyzdvihujete v inzerátech přidanou hodnotu svého produktu/služby?
Využíváte rozšíření o popisky, podstránky, strukturované úryvky, propagaci, volání aj.?
Máte v každé sestavě alespoň 3 inzeráty?
Využíváte responzivní reklamy ve vyhledávání?
Provádíte kontrolu textových reklam exportem do Excelu?
Využíváte automatické nabídky za proklik? Máte je správně zvolené po marketingového cíle svých kampaní? Máte v účtu dostatek dat pro zvolené nabídky? Nejsou automatické nabídky omezeny rozpočtem a proto fungují špatně?
Vyhodnocujete výkonnost automatických nabídek za proklik až po dost dlouhé době a po uplynutí učící fáze?
Máte spuštěné DSA (dynamické reklamy ve vyhledávání)?

– máte v DSA kampaních vyloučeny produkty “out of stock”

– máte v DSA kampaních vyloučeny “neproduktové stránky” jako je stránky Kontakty, Doprava a platba atd.

Audit klíčových slov

Máte zpracovanou analýzu klíčových slov a aktivně s ní pracujete?
Používáte správně typy shod klíčových slov?
Nemáte příliš mnoho slov v obecné shodě (nerelevantní dotazy)?
Sledujete, která slova stojí nejvíce a nedosahují dobré CPA?
Pozastavili jste, nebo snížili nabízenou cenu na slova, která mají nízké CTR či vysoké CPA?
Využíváte správnou strategii shody klíčových slov? Neutrácíte stejné peníze za nerelevantní dotazy na klíčová slova volné shodě jako za vysoce relevantní klíčová slova v přesné shodě?
Vylučujete vyhledávací dotazy ve správné shodě?
Vylučujete nerelevantní vyhledávací dotazy a vytváříte si seznamy vylučujících slov?
Vylučujete klíčové slova mezi sestavami, aby si navzájem nekonkurovaly a nezvyšovali cenu za proklik?
Mají klíčová slova vysoké skóre kvality?
Sledujete report vyhledávacích dotazů?
Vylučujete nevýkonné vyhledávací dotazy?
Nemají některá slova příliš vysoké pozice?

Audit vstupních stránek

Souvisí obsah vstupní stránky s klíčovými slovy a textem reklamy?
Je vstupní stránka navržena profesionálně a má přehlednou grafiku?
Má vstupní stránka jasnou konverzní akci, která se měří?
Načítá se stránka dostatečně rychle na mobilních a desktopových zařízeních?
Je stránka a konverzní cesta plně funkční na nejvyužívanějších zařízeních a prohlížečích?
Máte nasazen Smartlook či Hotjar pro analýzu chování uživatelů?

Display kampaně

Vylučujete mobilní aplikace?
Vylučujete nevhodné webové stránky?
Vylučujete YouTube kanály pro děti?
Máte v responzivních obsahových reklamách dostatek kvalitních podkladů?
Máte v responzivních obsahových reklamách obdélníkové a čtvercové logo bez pozadí?
Máte v responzivních obsahových reklamách povoleno automatické generování videa?
Využíváte SMART Display kampaně?
Sledujete a vyhodnocujete konverze po zobrazení?
Máte vytvořeny vlastní publika podle zájmů a URL konkurence?
Sledujete pro lepší vyhodnocení výkonnost publik, které přišli přes akviziční kampaně, v Google Analytics?
Využíváte nejproklikovější formáty statických bannerů?
Využíváte reklamy ve video formátu?
Máte vytvořeny dlouhodobé remarketingové publika?
Využíváte remarketing na opuštěný košík?
Sledujete automatická umístění vaší reklamy v obsahové síti a vylučujete nevýkonná umístění?
Používáte omezení frekvence zobrazení reklamy?
Používáte různé velikosti bannerů pro obsahovou síť?

Shopping kampaně

Máte správně nastavený a propojený účet Google Merchant Center a Google Ads?
Využíváte CSS partnery pro snížení ceny za proklik?
Využíváte neplacené produktové reklamy v síti Google?
Máte aktivovaný dynamický remarketing?
Máte odstraněny chyby v produktovém feedu?
Posíláte si v remarketingovém kódu správné produktové parametry jako productID, pageType aj.?
Máte v Skliku nastavený dynamický retargeting na kategorie?
Využíváte SMART Shopping kampaně?
Máte kampaně rozděleny podle marže?
Nepozastavujete SMART kampaně mimo sezónu na příliš dlouhou dobu a tím přerušíte učící fázi strojového učení systému?

A rada na závěr?

Jak je vidět, PPC kampaně dnes nejsou jen o pár klíčových slovech ale vyžadují pravidelnou péči. Každý účet a projekt vyžaduje individuální přístup a nelze všechny zmíněné body brát jako dogma. Ovšem je třeba pravidelně revidovat, zda se váš projekt již neposunul a nevyžaduje změnu nastavení kampaní a strategie. 

Rádi vám pomůžeme s hloubkovým auditem, nebo strategií na míru.

ŽÁDOST O KONZULTACI ZDARMA

Máte dotaz či poptávku? Pošlete nám zprávu a my vám zavoláme zpět.

Za první telefonickou konzultaci nic neplatíte.

Odesláním souhlasíte s tím, že zpracujeme výše uvedené údaje za účelem Vašeho kontaktování v souvislosti s Vaším dotazem či poptávkou.

Nechcete čekat? Volejte hned.

+420 797 724 661  

Rádi Vás uslyšíme Po - Pá 08:00 - 17:00

Pomáhali jsme značkám

Fleurop logo
Concept logo
My Fair Landia logo
Logo Vzdušín
KetoFit logo
VŠMVV logo
Remko logo
Wellmall logo
esthetx
Incomputer logo
Zdravýspánek.cz logo
Laser esthetic logo
Jake & James logo
Nature No Tea logo
Bioplace logo
Wooden Hero logo
Silver Republic logo
Tvůj lék logo