Jak budujeme vlastní značku chytré elektroniky a e-shop s mezinárodními ambicemi
Naše agentura Next Vision vznikla v roce 2014. Od té doby se věnujeme marketingovým aktivitám jak pro drobné podnikatele, tak větší firmy s národní i mezinárodní působností.
Všechny služby, které nabízíme, si pečlivě zkoušíme i na vlastních projektech. Jedním z nejvýznamnějších je pak Vzdušín.cz, který je stejně starý jako Next Vision. I ten prochází velice intenzivním vývojem. A zatímco před několika lety měl poměrně úzké zaměření — klimatizace a další zařízení na úpravu vzduchu, dnes má zákazník možnost vybrat si z mnohem širšího sortimentu. A také na více světových trzích.
Náš sortiment jsme začali před nedávnem zaměřovat na vše, co zákazníkům může usnadnit život. To však logicky není to jediné, co nás vytěžuje. Starat se totiž o e-shop takového rozměru chce organizovaný a dobře motivovaný tým lidí, kteří do něj aktivně vkládají svou kreativitu a odbornost.
V roce 2020 náš e-shop dosáhl obratu 39 milionů Kč bez DPH a realizoval přibližně 6 700 objednávek.
V současné chvíli se v něm angažuje přibližně 5 interních a 7externích pracovníků. Externisté pracují pro Next Vision — a zajišťují IT a marketing pro Vzdušín.
Český trh nám je malý
V současné době kromě České republiky působíme v dalších třech evropských zemích. Z našich produktů se tedy mohou těšit také zákazníci na Slovensku, v Maďarsku a čerstvě v Nizozemsku.
Na základě našich zkušeností můžeme potvrdit, že proces expanze do zahraničí zahrnuje několik záležitostí, které je potřeba zajistit nehledě na to, do jaké země expandujete. Mimo jiné je například nutné zanalyzovat tamní sortiment a konkurenci, pohlídat si právní rovinu věci, lokalizovat e-shop nebo zajistit logistiku a marketing.
Abyste si udělali lepší představu, co obnáší, nedávno jsme vytvořili Checklist expanze e-shopu do zahraničí. Ten zpřístupňujeme každému zájemci, který expanzi do zahraničí aktuálně řeší — druhým se tento proces snažíme co možná nejvíce zjednodušit a navést je na správné kroky k tomu, aby začali profitovat z mezinárodních trhů.
S expanzí rádi pomáháme našim klientům i napřímo. Celým procesem jsme si prošli už několikrát, a tak jsme schopni provést je každým krokem tak, aby se vyhnuli zásadním chybám. Ty mohou vzniknout velice rychle a napravit je může trvat celé týdny.
Tento rok (2021) jsme expandovali do Nizozemska, a sepsali jsme případovou studii, kterou si můžete přečíst pod tímto odkazem.
Naše projekty si pak můžete rozkliknout pod těmito odkazy:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
V rámci fungování na zahraničních trzích máme velké ambice — a průběhem několika dalších let plánujeme otevřít další trhy. Do roku 2030 bychom pak chtěli podle možností fungovat ve většině evropských zemí a i v nich se stát předními prodejci v tomto oboru.
Tvorba vlastní značky elektroniky
Na základě našich dlouhodobých plánů jsme v roce 2021 také začali tvořit vlastní značku produktů s názvem Aerium. Pod ní v současné době prodáváme například elektrokoloběžky nebo drony.
Tyto produkty importujeme přímo od našich čínských partnerů. Nákup bez prostředníka pro nás sice znamená více starostí, ale zato díky tomu dostáváme možnost pohlídat si každý článek celkového procesu sami. Poté, co produkty naskladníme, na vlastní náklady kontrolujeme jejich kvalitu, a pokud je vše v pořádku, začínáme s procesem přípravy k prodeji.
Na základě konkrétní země, ve které se chystáme produkt prodávat, uzpůsobujeme také marketingovou komunikaci.
Marketing na vlastní pěst
Jelikož jsme marketingová agentura, jistě vás nepřekvapí, že i reklamu pro Vzdušín.cz si zajišťujeme sami. Fungujeme hned na několika marketingových kanálech a neustále testujeme nové taktiky, které by mohly naše produkty dostat do širšího povědomí veřejnosti.
V současné době dosahujeme skvělých výsledků v PPC kampaních — věnujeme se jim prostřednictvím Google, Skliku a Facebooku. Tyto kanály jsou jedněmi z našich předních specializací i při práci pro naše klienty, kterým po návrhu a odsouhlasení marketingové strategie přinášíme ovoce pro jejich internetové prezentace.
O tom, jak jsme klientovi prostřednictvím Facebook reklamy pomohli za 5 měsíců dosáhnout téměř čtyřmilionové tržby, si můžete přečíst v naší případové studii.
Nejenže naše marketingové aktivity provozujeme ve více evropských zemích pro Vzdušín, ale když je potřeba, nebojíme se ani dalších kontinentů. Před časem jsme například organizovali Facebookovou kampaň také v Thajsku.
Profitu nám pomáhají dosáhnout také zbožové vyhledávače, které jsou z našeho pohledu vhodným doplňkem celkové marketingové strategie. Jednoduchým způsobem totiž otevírají obchodní příležitosti a jejich prostřednictvím získáváme hodnotnou zpětnou vazbu od zákazníků.
V neposlední řadě prodáváme velkoobchodním partnerům a působíme také na marketplaces, a to konkrétně na Alze, Mallu, Amazonu v Německu a eMAGU, který zprostředkovává prodej pro rumunské a maďarské zákazníky.
Vše od výběru produktů po zákaznickou péči
Práce na Vzdušínu nás baví a proto jsme vděčni za každou příležitost, která nám umožňuje zdokonalovat celý proces od výběru produktů po zákaznickou péči. Uvědomujeme si, že hlavní prioritou každého byznysu by měl být především spokojený zákazník.
Proto máme vyškolený tým odborníků, kteří jsou ochotni poradit komukoliv, kdo potřebuje více informací o našich produktech, způsobu jejich použití nebo třeba záručních podmínkách. Většinu těchto informací však uvádíme také na naší internetové prezentaci. Pracujeme na komplexních textacích našich produktů, provozujeme blog a také jsme odstartovali náš YouTube kanál v české i anglické variantě. Na ty pak přidáváme například recenze a testy produktů.
Zařazení nových produktů do našeho e-shopu předchází pečlivé plánování a výběr, abychom se ujistili, že mají obchodní potenciál. Po jejich nákupu také na vlastní pěst zařizujeme skladování.
Vzdušín však nemá pouze digitální formu — setkat se s námi můžete i osobně v showroomu v Praze 10-Malešicích.
Za 7 let svého působení prošel Vzdušín intenzivním vývojem a získané zkušenosti nyní aplikujeme i při práci pro naše agenturní klienty.
Pokud chcete s vaším projektem i vy dosáhnout úspěchu, neváhejte nás kontaktovat!